Nordic Skrivet 22 Februari 2017 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2017 Hej! Jag hade tänkt att köpa en billig stationär dator för att sedan "trimma" upp den med ny processor, grafikkort, RAM m.m. Har sett på YouTube hur man byter ut delar på vissa datorer och undrar om samma processer gäller för vilken stationär dator som helst? Tack på förhand :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 22 Februari 2017 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2017 Så länge dem stationära datorn har standard-mått på delarna så är det inga problem. Ibland kan tex HP ha sina egna formfaktorer på moderkorten vilket gör det mer besvärligt för uppgraderingar, så håll utkik efter det.Jag skulle inte rekommendera att du köper en billig stationär dator för att sedan byta delarna, för att du får inte ut bättre prestanda för det, och det brukar egentligen inte bli billigare.Länka gärna vilken dator du tänkt köpa och vilka delar, så kan jag försöka hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swedishaces Skrivet 26 Juli 2017 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2017 Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swedishaces Skrivet 12 Augusti 2017 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2017 Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Riddarn Skrivet 22 November 2017 Rapport Dela Skrivet 22 November 2017 Är det mer lönsamt att göra så än att köpa en ny bättre dator från scratch? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swedishaces Skrivet 30 November 2017 Rapport Dela Skrivet 30 November 2017 Skulle säga att det blir billigare att köpa delarna seperat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xenu1 Skrivet 30 November 2017 Rapport Dela Skrivet 30 November 2017 Hej! Jag hade tänkt att köpa en billig stationär dator för att sedan "trimma" upp den med ny processor, grafikkort, RAM m.m. Har sett på YouTube hur man byter ut delar på vissa datorer och undrar om samma processer gäller för vilken stationär dator som helst? Tack på förhand :) Plocka ihop en själv! Webhallen är duktiga på att hjälpa en att sätta ihop en bra d.o. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
alexander1986 Skrivet 1 December 2017 Rapport Dela Skrivet 1 December 2017 alltid bäst att köpa i delar eller iaf inte en "märkesdator" enligt mig, mer prestanda för pengarna :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xenu1 Skrivet 5 December 2017 Rapport Dela Skrivet 5 December 2017 Hej! Jag hade tänkt att köpa en billig stationär dator för att sedan "trimma" upp den med ny processor, grafikkort, RAM m.m. Har sett på YouTube hur man byter ut delar på vissa datorer och undrar om samma processer gäller för vilken stationär dator som helst? Tack på förhand :)Hur gick det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.