Alicesvensson Skrivet 14 Januari 2019 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2019 Vi alla här älskar väl TV-spel, men väldigt få av dem blir till bra filmatiseringar, eller hur? Jag undrar om ni kan hjälpa mig med att knäcka nöten varför det är så. TIll att börja med vill jag lyfta fram vilka TV-spelsfilmatiseringar jag ogillar: – Assassin's Creed– Warcraft– Prince of Persia– Angry Birds Movie– Mortal Kombat– Dead or Alive– Need for Speed– Hitman– Max Payne– Doom– House of the Dead– Alone in the Dark Tv-spelsfilmatisering jag gillar: – Tomb Raider (med Alicia Vikander)– Silent Hill– Resident Evil (den första) Vilka ogillar/gillar ni, och varför? (Massa av dessa filmer finns ju tillgängliga på Netflix, Viaplay och hbo nordic utbud så jag antar att en efterfrågan finns. Men det är knappt så man själv vågar titta...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
solosquad Skrivet 14 Februari 2019 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2019 Att filmatisera ett verk, oavsett om det är en bok eller tv-spel är ju väldigt svårt från början då du ska leva upp till krav som verket bakom har. Det är nästan så att man hamnar i underläge från första början. Allt jämför man ju med originalverket. Och sedan har man budgetkrav på sig.Gällande filmatiseringar så var det ju nära att Harry Potter hade blivit en tecknad film, bara där ser man hur fel det kan bli kring filmatiseringar av olika verk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Itankar Skrivet 16 Februari 2019 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2019 Tomb Raider med Angelina Jolie var ju inte helt fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
albaalba Skrivet 19 Februari 2019 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2019 SuperMario och Luigi är ju kult. Alba CEO Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
martorgerson Skrivet 5 Augusti 2019 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2019 Need for Speed utan tvekan :yucky: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.