Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

:huh: Vet ni hur man använder Macromedia Flash Mx...................Jag vill Lära mig o Göra Streck gubb filmer mm.Här är en som exempel ps:jag har inte gjort den...................http://www.stickpage.com/stickpage/mp.swf :huh:

Redigerat av samfisher
Skrivet (redigerat)

Du gör en frame där ingenting händer.

Du gör en keyframe där saker händer.

Om du ska göra så att en gubbe ska röra sig lite, så gör du

en Keyframe ringar in armen med lassot och rör på den lite med pilarna.

Släpp gubben, gör en ny keyframe och rör på gubben igen.

En frame gör du genom att trycka på Timeline med högerknappen på musen. Timeline är som ett långt band med layers och oifyllda frames . Hur man gör en knapp. Detta kan vara en kul sak att veta när man håller på med flash. Först gör du en keyframe och ritar en sak på ritskärmen. När du är klar så ska du trycka med högerknappen på musen på det som du ritat, håll i högerknappen och klicka på "Convert" to Symbol.

Tryck på button när den nästa rutan har kommit fram. Sedan så ska du gå in på

Actions som finns under Windows-menyn, tror jag. Välj lagret som du har

knappen på. Tryck på någon meny tills du kommer fram till en text där det står "Release". Tryck på den texten och det kommer att komma text på en skärm, välj "On release", eller något annat. Nu har du fixat så att du kan trycka på den.

För att göra så att filmen spelas, så gör du så att du går in på Actions igen

och väljer "Goto" och väljer "Gotoandplay". Välj nu om du vill inkludera "Scene"

eller bara frame. Om du väljer frame så ska du bara skriva in vilken frame du vill att filmen ska börja i. För att du ska kunna spela filmen så måste du

stoppa alla lager genom att trycka på alla lager (Förutom knappen) och välja "Stop" på Actions. För att försäkra dig om att filmen fungerar så kan

titta om knapp-lagret har ett guld-a, eller något liknande på sig. Ta "Control"

"test movie" för att kunna använda knappen. Sorry, om jag är lite dålig på att förklara, men det är ganska svårt med flash.

EDIT: Du kan ju självklart rita på en keyframe

Redigerat av Kanji

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...