Skywalker Skrivet 13 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2004 Hrä kan man läsa vilka fördelar som finns och vad andra människor har sagt om deras byten till mac från pc http://www.apple.com/se/switch/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 13 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2004 Läste lite om g5 grejen, den verkar ju som en ailenware =P.. ungefär 3ghz processor.. Jag skulle gärna byta min ena skitburk mot en mac =D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 14 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2004 men om den är så lik PC varför ska man då byta då? då kan man ju köra med PC som redan är lika bra som deras datorer utan att slänga ut 10 000 i sjön, plus så går det inte moda MAC datorer på något sätt så jag tycker dom är skita dåliga på det visset Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 14 Juni 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2004 vadå, mac har alla funktioner som en pc har fast mer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 14 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2004 kanske det men inte som en vanlig person behöver ha, det är bara om man jobbar med typ it och design som man kan ha andväning för MAC, och plus så som jag sa så måste man köpe en ny om man ska ha något bätre! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 14 Juni 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2004 Mac är en person dator, fast med fler funktioner, visst den är bättre till design osv, men den är också en bättre hemdator. o såklart köper man inte en mac om man redan har en helt ok "pc" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 14 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2004 nej, mac suger. det går inte att låt mig säga det igen, UPDRAGERA maskinvaran, det går altså inte andvända program som är bätre än vad datorn klarade av när man köpte den, det går exempel inte att byta procsesor (vet inte ifall det heter så på MAC) det går inte att byta ut hård disken, det går inte att instalera en brännare om man har en disketläsare på dom flesta MAC datorerna, m.m. kanske inte suger dom gör men dom är mindre bra än PC det är bara att säga det, det går inte att slå PC, det går att köra MAC spel/program på PC med, emulatorer kallas det, och det vet du säkert Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 15 Juni 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2004 Det går visst att uppgradera maskinvaran. Man kan sätta in fler hårddiskar, interna eller externa. Nu e de så att ingen Mac från 1999/2000 har diskett läsare. Disketter är ju egentligen "stenålders" grejer som PC användare fortfarande använder. Macen har istället en inbyggd Zip-drive (Zip-disketter är en sorts disket med 100 MB). Fast nu kommer väl Zipen vara ute rätt snart också eftersom det finns USB minnen. Man brukar dessutom få välja om man vill ha CD- eller DVD-brännare när man köper den. Jag såg dessutom nyligen, och jag blev förvånad, att man kan ha de senaste grafikkorten i sin mac. Och så var det det där med processor. Om vi nu tar en G4, den näst senaste som förmodligen säljer bäst, så finns det ingen anledning att byta procesor eftersom den redan är så snabb. Och om man nu har en G5 så varför i hela världen skulle man VILJA BYTA UT EN G5-PROCESSOR SOM ÄR VÄRLDENS SNABBASTE OCH GÖR ATT G5:AN ÄR VÄRLDENS SNABBASTE PERSON DATOR? Man skulle speciellt inte vilja byta ut den om man hade dubbla G5-processorer. Om ni inte tror på mig att man kan uppgradera en mac så kanske ni borde kolla igeom denna sidan: http://www.macoteket.se/ ps. Emulatorer är olagliga ds. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 15 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2004 nej emulatorer är inte olagliga inom det syftet, microsoft har släpt ett annral emulatoere till pc och mac så man ska kunna köra spel/program på båda OS:na. disketerna kommer aldrig bli utbyta på PC och dom är viss kanske 20 år gamla men man måste fortfarande ha den när man bootar up en dator, eftersom den läser från disketen först. den starkaste prosesorn som jag hittade: PowerMac G5 dual 2.5 GHz... men priset är ju LITE högt... 25 495sek men jag kunde inte hitta några interna extra hårddiskar eller några interna extra brännare :P plus vem vill ha en mus med bara 1 knapp?(finns att köpa satt man får 2 men då startar man program med den andra knappen) pc rockar över mac Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 15 Juni 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2004 Jaja, men dom flesta nöjer sig med en snabb G4 också, det där med hårddiskar finns i en annan svensk affär, dom brukar ha reklam i MAcworld och CAp&Design. Sen så går det väldigt bra med en knapp, de få tillfällenman behöver högerklicka trycker man bara ctrl och klickar. Har man en nmus med två knappar så fungerar det på samma sätt som när man högerklickar med en pc, enda skillnaden är att rutan som det står "kopiera bild, spara bild" o så vidare kommer upp lite snabbare, vilket är lite jobbigt när man är ovan. det där med öppna program är nåt du har missförståt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 15 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2004 nej, jag vet faktis inte ifall det stämer, men enligt MAC:s hemsida så är den till för det, var inne och läste, och nu har jag gämfört, det är biligare i längden att ha en PC eftersom priset på maskindelar sjunger fortare eftersom det utvecklas mycket mer saker till PC, det är därför delarna kostar runt 20 000 i mac värld, så ska du skaffa en dator så skaffa en PC, det är billigare Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 15 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2004 Skywalker, du sa att G5 var bättre än ailenware, är den verkligen dt? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg