Apoca Skrivet 29 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2004 som alla lite mer data nissar vet så går det inte köra lite äldre spel (5-10 år gamla) vilket är tråkigt, eftersom dom kördes med MS-DOS, de nya Xp windowsarna har ju komadotolken, så jag undra ifall det finns något program som fixar så man kan köra gamla DOS spel i komadotolken, typ en emulator (en laglig sådan förstårs) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zrix Skrivet 30 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 Kolla här. Den översta ska fixa det. Har dock inte testat den. För övrigt är det en mycket bra sida för att ladda ner dos-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 30 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 Du kan vistt spela DOS spel på XP. Du behöver bara ändra så att den programmet (te.x Rayman 1) ska köras i kompatibilitetsläge för Windows 95. Sen så brukar det fixa sig. Men iaf. Högerklicka, ta sen egenskaper och sen tar du typ kompatibilitet eller vad det hette. Fliken längst till höger. Kanske lite dåligt förklarat men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 30 Juni 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 tack för alla svar, men Joe Cool kan du förklara mer, jag fattade inte riktigt men ska försöka igen, anledningen är att när jag startar exempel settler II så startar han i cmd:n men sen så kommer det up en varningruta där det står att han försöker öppna com2 porten, och då trycker jag på ignorera eftersom det finns det och stäng, och sedan så öppnar jag fönstret igen och det är då det skitigt sig, det blippar på min skärm, det som min skärm brukar blippa, att färgerna inte kan köras att jag ska sänka dom men det fungerar inte heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 30 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 (redigerat) Okej, först så markerar du på program ikonen till spelet. Sen högerklickar du på ikonen sen trycker du "Egenskaper". Då ska det komma upp "Egenskaper för ........" Tryck sen på fliken kompatibilitet. Sen bockar du för "Kör det här programmet i kompatibilitetsläge för: Windows 95" Den ska alltså vara bockad. Sen är det bra att även bocka för "Använd 256 färger" och om det behövs "Använd upplösningen 640 x 480" Sen ska det funka. Det var lite mer utförligt. ;) Redigerat 30 Juni 2004 av Joe Cool Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst anubis Skrivet 30 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 neeeeeeej e det sant jag som tänkte spara mina harry potter spel tills jahg dog och ville läga dom i kisstan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spaghettin Skrivet 30 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 Vad menar du mickey? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 30 Juni 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2004 jag fattade precis efter jag tryckt på skicka på föra men det fungerade inte iallfall, synd ska väl gå och kasta dator j*veln i sjön nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 1 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2004 Det har jag också lust att göra med min. Men testade du emulatorn??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 1 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2004 nej hade inte tid men har addresen sparad i favoriter så jag ska kunna ladda ner någon rolig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.