Hoppa till innehåll

Avernum, Någon Som Har Hört Talas Om Det?

Rekommendera inlägg

Gäst Might
Skrivet

Är det någon här mer än jag som har spelat Avernum-spelen?

Om inte, så tycker jag att ni ska ladda ner demot till första Avernum-spelet, för dom spelen är några bland de bästa spelen jag har spelat!

De finns också till PC, om det är någon som vill veta det. :cool: :cool: :cool: :medieval:

Gå bara in på www.Avernum.com.

Gäst Might
Skrivet

1: Jag kände för att säga det, så att nån annan kan spela det och kanske hitta samma intresse för det som jag

2: Det finns till Mac

3: Jag vill att ni ska testa det om ni vill förstås.

Därför, Dannestorm.

Och om ni laddar ner det, så kan jag hjälpa er med det, eftersom jag har klarat av allihop.

:kung: :medieval: :cool:

Skrivet

Vad handlar det om? Vad går det ut på? Arkad, RPG, action? Virus skyddat? Hur stort är det? Till vilket system? Osv...

Om du svarar på detta kan jag kanske tänka mig att köra det. Kanske det behövs lite övertalning?

Gäst Might
Skrivet

Läs den här teexten från Avernum-hemsidan, den är på engelska också.

"Avernum is worth any true RPG fans' time. 4 Stars" - Computer Games Magazine

"Hit - Go and check Avernum out." - Daily Radar

"At only $25 for the full version, it's hard to beat." - PC Gamer

Welcome to Avernum! Join the multitudes who have battled their way through this hit series of fantasy role-playing adventures. Guide the oppressed Avernites, trapped in their prison far underground, as they struggle for survival, escape, and freedom.

The surface is ruled by the Empire, which controls everything with an iron fist. All magic is restricted. Fantastic creatures like dragons and giants are killed on sight. And all who don't fit in, the misfits, the rebels, those with incorrect opinions, are sent to Avernum, an enormous underground prison. There, they live out the rest of their lives in the cold and dark.

The adventures tell the story of the Avernites: how they struggled to form a nation, throw off the yoke of the Empire, and return to the surface world.

A-1-Demot tar upp 7.4MB, A2-demot tar upp 9.4MB, A-3-demot tar upp 12.2MB, och slutligen BoA-Demot tar upp 14.3MB. De kan köras på alla Macar som inte är under OS 9 (vilket jag tror ingen har, men jag behövde säga det.).

Det är ett RPG-spel, och nåt av de bästa jag har spelat.

Svar nog?

Liten summering av den engelska texten ovan:

Avernum är en serie av undejordiska grottor, där The Avernites lever, efter att ha blivit nerskickade till Avernum från ytan genom en stor portal, som Imperiet skapade för att skicka ner brottslingar, rebeller, dom som inte passade in, dom som oponerar sig mot Imperiet det lilla minsta, till Avernum, som är ett stort underjordiskt fängelse, skulle man kunna säga. Där bor de så gott det går, men det finns andra varelser där också. Nephilim, intelligenta och pratande katter och som för det mesta attackerar Averniterna.

Slitherikai, ödlemän som är intelligenta, en del är vänliga, men de flesta slåss mot Averniterna.

Demoner, har en stark ledare man ska döda sen.

Och en massa mer monster.

Du ska hjälpa Averniterna.

Bäst att inte säga mer, då förstör jag spelglädjen.

Gäst Might
Skrivet

Läs den här texten från Avernum-hemsidan, den är på engelska också.

"Avernum is worth any true RPG fans' time. 4 Stars" - Computer Games Magazine

"Hit - Go and check Avernum out." - Daily Radar

"At only $25 for the full version, it's hard to beat." - PC Gamer

Welcome to Avernum! Join the multitudes who have battled their way through this hit series of fantasy role-playing adventures. Guide the oppressed Avernites, trapped in their prison far underground, as they struggle for survival, escape, and freedom.

The surface is ruled by the Empire, which controls everything with an iron fist. All magic is restricted. Fantastic creatures like dragons and giants are killed on sight. And all who don't fit in, the misfits, the rebels, those with incorrect opinions, are sent to Avernum, an enormous underground prison. There, they live out the rest of their lives in the cold and dark.

The adventures tell the story of the Avernites: how they struggled to form a nation, throw off the yoke of the Empire, and return to the surface world.

A-1-Demot tar upp 7.4MB, A2-demot tar upp 9.4MB, A-3-demot tar upp 12.2MB, och slutligen BoA-Demot tar upp 14.3MB. De kan köras på alla Macar som inte är under OS 9 (vilket jag tror ingen har, men jag behövde säga det.).

Det är ett RPG-spel, och nåt av de bästa jag har spelat.

Svar nog?

Liten summering av den engelska texten ovan:

Avernum är en serie av undejordiska grottor, där The Avernites lever, efter att ha blivit nerskickade till Avernum från ytan genom en stor portal, som Imperiet skapade för att skicka ner brottslingar, rebeller, dom som inte passade in, dom som oponerar sig mot Imperiet det lilla minsta, till Avernum, som är ett stort underjordiskt fängelse, skulle man kunna säga. Där bor de så gott det går, men det finns andra varelser där också. Nephilim, intelligenta och pratande katter och som för det mesta attackerar Averniterna.

Slitherikai, ödlemän som är intelligenta, en del är vänliga, men de flesta slåss mot Averniterna.

Demoner, har en stark ledare man ska döda sen.

Och en massa mer monster.

Du ska hjälpa Averniterna. Sen så äe det bara att börja med nästa spel.

Man kan hålla på jättelänge och spela. Jag höll på i flera månader innan jag klarade det.

Bäst att inte säga mer, då förstör jag spelglädjen.

Gäst Might
Skrivet (redigerat)

Sorry.

Men som sagt, prova att spela det.

Det är oerhört bra. :D :medieval: :kung: :bah: :cool:

Fast, det är klart, det är ju bara min åsikt.

Om ni som laddar ner det inte tycker om det, så gör det inget, för ni har ju en egen åsikt.

Redigerat av Might
Gäst Might
Skrivet

Äntligen!

En person som spelar Avernum! Det är roligt att man träffar på ett Avernum-f*n!

Himla roligt!

Behöver du hjälp med något, Swooper? I så fall kan jag kanske hjälpa dig.

Är du medlem i Spiderweb-forumet? Ifall du är det, vad är ditt användarnamn?

*Till alla som laddar ner det, berätta för mig vad ni tycker om Avernum-spelen sen!*

:gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr:

• Skapa ny...