Men när min kompis kom med båda så tyckte jag PSP var bättre men jag köper n ds och psp senare för psp är dyr !
Nds .vs. Psp
Har DS,den äger :cool:
Köp DS,PSP är bara något som dom härmat från GBA.Det är som ett GBA fast dyrare och 1000x dåligare än GBA!****you Sony! :angry:
tror inte mina ogon nar jag ser hur barnsliga folk ar pa detta forumet. de flesta verkar vara sa naiva att de redan bestamt sig for att en viss konsoll suger innan de ens testat den. ar ni 10aringar eller?
Hursomhelst sa har jag haft mojligheten att testa bada tva ganska ingaende. En japansk polare har i Skottland kopte bada nar han var i Japan under julen.
Jag kan borja med att saga att jag varken ar en inbiten Sony eller Nintendofan. Ager varken en Gamecube eller en PS2. Daremot ager jag en gammal Gameboy som jag kopte for sisadar 13 ar sedan :D
Manga av er har gatt ut med massa faktafel som ni inte har det minsta belagg for.
Nagra saker som ar varda att notera ar foljande:
PSPs skarm ar otroligt mycket vassare an DS-skarmen. Den impar pa alla som hittills hallt den i sina hander. Det snackas mycket om att skarmen repas latt. Men det problemet loses mycket enkelt med ett litet tillbehor som man placerar pa skarmen. Sadana fanns ju redan till den forsta Gameboyen. No big deal.
Batteritiden ar inte alls sa kass som vissa pastar till PSPn. Du kan gott spela dig matt innan du behover byta. DSen har langre batteritid men da ar spelen heller inte lika grafiskt kravande.
Vad galler kontrollerna sa ar PSPn aven har vassare. Den analoga styrspaken ar riktigt bra och det ar for mig ett mysterium varfor nintendo inte har med en sadan pa DSen. Hela den ergonomiska kanslan och placeringen av knapparna pa PSPn ar battre.
Ljudet ar ocksa mycket vassare pa PSPn. Vi testade att koppla den till en hemmabioanlaggning och visst ar det 7.1 Dolby Surroundljud i den lilla mackaparen! Sony har ju fordelen att nar det kommer till teknik och hardvara sa ar de svarslagna vilket de aven visat tidigare.
Aven grafiken ar overlagset battre pa PSPn an DSen. Visst ar det for tidigt att saga nagot om de forsta spelen. Men Metal Gear AC!D pa PSPn ar ruggigt fint och visar redan nu prov pa vad PSPn ar kapabel till.
Den enda nackdelen ar priset med PSPn. Den kommer kosta mer an DSen men jag kommer nog sjalv importera en fran Japan eller Hong Kong dar de ar billigare.
Man behover inte oroa sig for spraket eftersom man kan stalla in engelska i menyn samt att konsollen ar regionsfri.
Att Nintendo dominerar marknaden for barbara ar ju knappast en garanti for att de kommer sla Sony. Vem hade for 10 ar sedan kunnat tro att Sony skulle bli varldsledande pa TVspel och till och med sla Sony och Sega som var den tidens giganter?
Sony har genom en kombination av pengar och hype alltid hallit sig i framkanten nar det galler sina konsoller. Vem minns inte Wipeout nar det slapptes till den forsta Playstation? Musiken, farten, banorna, reklamen. Allt var cutting edge.
Pa samma satt kommer de att utmanovrera Nintendo nar det galler barbara konsoller. Det ar jag overtygad om.
Och for er som anda tvekar sa kan ni lasa en ingande jamforelse mellan DS och PSP pa denna sidan:
http://gameboy.ign.com/articles/536/536537p1.html
dar star det klart och tydligt vilken av de bada som ar den basta.
Det var bra,jag e 10 åring <_<
Kom inte och säg att jag är barnslig! :angry:
Och jag struntar i ditt "lilla arbete",jag e Nintendo f*n.
Så Rebel9,jag förstår dig(du kunde väl åtminstone skriva med å,ä och ö <_< )
Men jag e sån här och jag hatar Sony,jag sa bara att det var som ett Gameboy Advance fast dyrare(ok,den har bättre grafik men jag bryr mej f*n inte om grafiken)den är som en kopiering som Sony tat från Nintendo,och jag sa ****you Sony(fast där var jag jäklikt taskig <_< )
Därför håller jag mej till NDS,som jag har längtat till ända sen från våren.Sony därimot ska jag förlåta att jag sa ****you Sony.Men dom behövde väl inte härma GBA.Så jag säger bara EN mening.Jag håller mej till NDS.Punkt slut! :angry:
↗ till inläggetDet var bra,jag e 10 åring <_<
Men jag e sån här och jag hatar Sony,jag sa bara att det var som ett Gameboy Advance fast dyrare(ok,den har bättre grafik men jag bryr mej f*n inte om grafiken)den är som en kopiering som Sony tat från Nintendo,och jag sa ****you Sony(fast där var jag jäklikt taskig <_< )
Därför håller jag mej till NDS,som jag har längtat till ända sen från våren.Sony därimot ska jag förlåta att jag sa ****you Sony.Men dom behövde väl inte härma GBA.Så jag säger bara EN mening.Jag håller mej till NDS.Punkt slut! :angry:
Pa vilket satt harmar Sony GBA? Att argumentera med en 10 aring ar som att forsoka fa en vagg att prata. Helt meningslost med andra ord.
Att jag inte skriver med prickar over bokstaverna beror pa att jag inte har ett svenskt tangentbord har i Skottland.
Låt mig lära dig en grej, bara för att en är bäst betyder det inte att den vinner ;)
Nintendo vet sin grej och kommer nog hålla ut vad jag tror.
Vi får se vad som händer.
Din stora feta buffel!
Du kommer och säger att snacka med en 10 åring e som att försöka få en vägg att prata.
Att snacka med dig e som att göra självmord
man gor inte sjalvmord. man begar sjalvmord. skolkat fran skolan eller?
Men ekän PSP s***r hårt för det första har den urgammal design och är bara lite omgord av en Gameboy Advance större och klumpigare och inget som skyddar skärmen. för det andra om man vill skydda skärmen måste man ha en PSP väska vilket finns men går inte att köpas separat så då måste man köpa ett
PSP edititionpack som kostar över 4000 kr. Dåligt va?
För det tredje har inte PSP lika bra grafik som PS2 t.ex. armarna är trekantiga
och att när man kör bilspel ser man loggorna på bilarna som lite färggrannt kladd på bilen. <_<
Räcker det så?
SKOLKAT FRÅN SKOLAN?!Möjligtvis har du åkt av gymnasiet(men om du inte har börjat där så kommer du)därför av din märkvärds och kaxighets-sjukan,men du förstår dig inte på sånt din amatör!Stick o lägg dig i skogen så att vargena kan äta upp dig(förlåt att jag gör såhär Moderatorer,men jag blir sååååå arg på den här lilla jäveln)
↗ till inläggetMen ekän PSP s***r hårt för det första har den urgammal design och är bara lite omgord av en Gameboy Advance större och klumpigare och inget som skyddar skärmen. för det andra om man vill skydda skärmen måste man ha en PSP väska vilket finns men går inte att köpas separat så då måste man köpa ett
och att när man kör bilspel ser man loggorna på bilarna som lite färggrannt kladd på bilen. <_<
Räcker det så?
Hur kan du uttala dig innan du ens testat den? Hur vet du att den ar klumpig? Det finns skydd till skarmen att kopa till. Och du maste inte alls ha vaskan for att skydda den. Och editionpack vet jag inte vad du menar men om du menar valuepack sa komme den inte allls kosta 4000. Var har du last det? Kan man fa se pa fakta eller ar du bara full av skit?
Har Nintendo DS battre grafik an PS2 eller?
Alla som testat PSP ar overrens om att grafiken ar som pa en PS2.
Du dummer utifran bilder vilket ar skrattretande
Ok,nu avbröt du vårat stora bråk <_<
Kom igen börja inte me Hajen nu,fegis!
↗ till inläggetHur kan du bestämma dig att du ska köpa ds innan du ens har provat det bara för att du är nintendofan??Det var bra,jag e 10 åring <_<
↗ till inläggetJaha och kan PSP spela mp3 och spela filmer kan Gameboy advance ta bättre grafik än Ps2 nej PSP har gjort mycket bättre grafik än Ps2 så då är det att Sony inte härmat Nintendo därför då blir Sony stämd.PSP tar fram mycket digitalt i sina konsoller men gör Nintendo Det nej !Man säger bara att den konsollen är bäst bara för att man vet att man ska köpa den !Har DS,den äger :cool:
Smaken är som baken...
↗ till inläggetMen ekän PSP s***r hårt för det första har den urgammal design och är bara lite omgord av en Gameboy Advance större och klumpigare och inget som skyddar skärmen. för det andra om man vill skydda skärmen måste man ha en PSP väska vilket finns men går inte att köpas separat så då måste man köpa ett
Räcker det så?
Hörrududu din fanboy har jag sagt att NDS har bättre grafik än PSP?
Nejdu, och förresten borde du kolla in www.webhallen.com och kolla lite där.
Jag säger bara mina åsikter.
(Kassler @ 01/08-2004 21:37:21)PSP... lätt! DS tar FA& INTE PSP:S DESIGN DETSUTOM!!! ASSÅ DS ÄR SÅ FUUUUUUL, klumpig, påminner om en X-bog kontroll fast ihop fällbart! Tänk dig gå runt... sen när du har lust så är det bara till att trycka till nårra knappar så tittar du PÅ EN FILM (UPPREPAR) PÅ EN FILM!!! OCH GRAFIKEN... eh... vet jag inte men har sett screenshots... lika bra som ett ps2, fast pyttelite kantigare, kraftig eller ej va?
hur FAAAAAAAAAAAAAN kan du veta att DS e klumpig när du inte har spelat den? :angry:
Och du har förmodligen inte ens hållt i en xbox kontroll heller <_<
kassler har rätt ett ds e inte klumpigt. jag har ett. ds vinner men batteriet är inte så bra på ds heller men de räker rätt länge . och så e de typ lika bra grafik på ds som ett 64 . vissa spel e bättre grafik.
↗ till inläggetN DS är ju så stor som en ananas verkligen <.<
nej det är det inte om du lägger båd händerna på varandra så blir det lika stort som ett ds . tro mig jag har ett. så jag vet.
↗ till inläggetMen skillnaden e ju att du inte kan ha nds i fickan.....
DET KAN MAN VISST !! :angry: