Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hejsan

För sista gången hur ska jag göra för att komma till slottet i world 8 på super mario brothers 3 det vill säga hur öppnar man nyckelhålet till bowsers slott det vill säga det finns ett nyckelhål precis efter den banan där man ska gå in i flera dörrar för att komma till en boss, hur öppnar jag nyckelhålet

Mehdi

Skrivet

Menar du miniborgen på world 8 så är det väldigt svårt att förklara. Kan det inte utantill men vet på ett ungefär hur man ska göra.

Gå till det långa rummet med lava och en massa små plattformer. Gå vidare till du kommer till ett rullband med några dörrar på. Hoppa till nästa plattform (en stenplattform med en dörr på). Gå in i dörren. Gå lite åt höger så hittar du ett P (ett sånbt man trycker och alla mynt blir klossar och tvärtom). Tryck ner det och spring så fort och så långt du kan åt höger. Där finns det dörr som du ska gå in i. Spring åt höger så kommer du till et ställe med nåra dörrar och en sten med taggar (en sån som dunkar ner på dig och så). Dwet finns även ett P där. Se till att har tryckt på ett P när du är där. Gå in i dörren som kommer fram av att man trycker på P´et. Den dörren går till bossen. Dycka och låt rullbandet ta dig till bossen (bakom taggarna)

Skrivet

hejsan 0014

Tack för tipset, men det är ju inte nycklar som öppnar nyckelhålet utan det är frågetecknen som finns på båtarna eller det lilla huset som koppa finns i

Snälla rara 0014, om du har spelat spelet innan kan du vara snäll och ge mig ett tips på en hemsida som har en karta över över alla banorna som finns på alla världarna inte karta över banorna utan karta över där det står bana 1 bana 2 också vidare, på world 8 finns det två banor: bana 1 och bana 2

Skrivet

Hejsan ouagadougo

Jag menar inte miniborgen i world 8 på super mario brothers 3, jag menar hur kan jag komma till koopa efteråt när man har klarat miniborgen så öppnas ett nyckelhål och då kan man gå in i ett rör och till koopa, men framför koopas slott så finns det ett nyckelhål och en båt, jag menar faktiskt det nyckelhålet som kommer efter när man har klarat miniborgen

svar idag tack

Skrivet

hejsan 0014

Tack för tipset, men det är ju inte nycklar som öppnar nyckelhålet utan det är frågetecknen som finns på båtarna eller det lilla huset som koppa finns i

Snälla rara 0014, om du har spelat spelet innan kan du vara snäll och ge mig ett tips på en hemsida som har en karta över över alla banorna som finns på alla världarna inte karta över banorna utan karta över där det står bana 1 bana 2 också vidare, på world 8 finns det två banor: bana 1 och bana 2

okej...ska leta lite.....
Skrivet

Om du har klarat miniborgen så ska du gå uppåt och åt vänster. Som jag förstår det har du gått åt höger efter borgen och då kommer du fel. Gå upp till vänster, genom röret, så ser du koopas borg. Du måste klara en pansarvagnsbana för att komma till denm.

Skrivet

Hejsan ouagadougo

jag gick till vänster till röret som du skrev till mig och då kom jag till båten men har klarat båten men nyckelhålet öppnas inte, jag gick in på www.gamefaqs.com och tittade på super mario brothers 3 world 8: där står det att du måste hoppa på boom boom på båten genom att hoppa på boom boom och sedan vänta en sekund över honom det vill vänta en sekund genom att stå över honom när han blir taggig, upprepa detta tre gånger och nyckelhålet öppnas, men jag har gjort det men inget händer

Snälla hjälp mig

• Skapa ny...