Hoppa till innehåll

Vaffö Hetede Supej Nikendok?

åsvald

Rekommendera inlägg

Av vad jag har fattat, så skulle det va ungefär så här.

Först kom den första konsollen, som bara hette Nintendo som förkortades NES.

(= Nintendo Entertainment System).

Uppföljaren till den heter Super Nintendo, antagligen pga att den blev ett slags uppgradering av det förra. Det förkortas SNES (= Super Nintendo Entertainment System).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av vad jag har fattat, så skulle det va ungefär så här.

Först kom den första konsollen, som bara hette Nintendo som förkortades NES.

(= Nintendo Entertainment System).

Uppföljaren till den heter Super Nintendo, antagligen pga att den blev ett slags uppgradering av det förra. Det förkortas SNES (= Super Nintendo Entertainment System).

nej först hete det inte nintendo först hete det G&W sen skulle det skapas nytt företag som hete Nintendo Nintendo är ett spel företag och så kalla dem en Konsol som hete Nintendo 8-BITAR Sen Super Nintendo det röstas hela tiden vad namn på spel konsolerna ska hetas.du Åsvald hur gammal är du om du är över 9 år och inte kan stava borde du ju skämmas jag stavade så när jag gick i 1:an men sen 2:an tills vidare kunde jag bättre men äh strunt i det i alla fall så lär du dig snart det är som att det är svårt att stava på engelska :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

0012:

okej, men jag hade iaf delvis rätt... :lol: kan inte så oerhört mycket om det, men tillräckligt. Men Nintendo 8-bit hette väl inte Nintendo i Japan? Jag har för mig att de hade ett annat namn till det...

tror jag läste det i nån gammal Nintendo Power/Super Power...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...