åsvald Skrivet 11 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2004 ja tykkej itte de e supej Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NosH Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 ja tykkej itte de e supej vilket språk snackar du Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddE Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 ehh om du ska starta en tråd får du ju för *** kunna svenska! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 Namnet är ett resultat av marknadsföring nog sagt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 Av vad jag har fattat, så skulle det va ungefär så här. Först kom den första konsollen, som bara hette Nintendo som förkortades NES. (= Nintendo Entertainment System). Uppföljaren till den heter Super Nintendo, antagligen pga att den blev ett slags uppgradering av det förra. Det förkortas SNES (= Super Nintendo Entertainment System). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst toxic avenger Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 jag tror att det herer super för att den är bättre än 8bits. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zingan Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 han kanske snakkar dansk vem vet Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 12 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2004 Eller så har man bara lust att vara lite rolig. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 18 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2004 Av vad jag har fattat, så skulle det va ungefär så här. Först kom den första konsollen, som bara hette Nintendo som förkortades NES. (= Nintendo Entertainment System). Uppföljaren till den heter Super Nintendo, antagligen pga att den blev ett slags uppgradering av det förra. Det förkortas SNES (= Super Nintendo Entertainment System). nej först hete det inte nintendo först hete det G&W sen skulle det skapas nytt företag som hete Nintendo Nintendo är ett spel företag och så kalla dem en Konsol som hete Nintendo 8-BITAR Sen Super Nintendo det röstas hela tiden vad namn på spel konsolerna ska hetas.du Åsvald hur gammal är du om du är över 9 år och inte kan stava borde du ju skämmas jag stavade så när jag gick i 1:an men sen 2:an tills vidare kunde jag bättre men äh strunt i det i alla fall så lär du dig snart det är som att det är svårt att stava på engelska :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 19 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2004 0012: okej, men jag hade iaf delvis rätt... :lol: kan inte så oerhört mycket om det, men tillräckligt. Men Nintendo 8-bit hette väl inte Nintendo i Japan? Jag har för mig att de hade ett annat namn till det... tror jag läste det i nån gammal Nintendo Power/Super Power...? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 19 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2004 Det heter super nintendo för att det är super bra enligt mig! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 23 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2004 men ÅSVALD har gjort en sån här tråd i Gamecube varför heter Den Gamecube. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg