Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

hhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllååååååååååååå

ååååååååååååååååååå :angry: :angry: :angry: är det ingen som vet!!!!!!!!!!!!

Skrivet

dubbelposta inte!

jag såg ditt inlägg men visste inte hur jag skulle svara bara...

menar du att du hittat Jabu Jabu men inte kommer in i honom, så att säga?

det här är aningen osäkert, jag kan ha missat nån punkt:

isåfall ska du inte ha nån fisk till Jabu Jabu, först måste du rädda kung Zora.

Om du tittar i Present (nutid) så finns det ingen kung zora, och i Past (dåtid) så är han sjuk. Du måste ha ett botemedel, så skaffa en sån där Potion (eller vad det heter) från häxan som har sitt hus vid kyrkogården.

Ge den till kung Zora så skickar han dig till biblioteket för att du ska få bort alla föroreningar från havet. Biblioteket finns några rutor öster från kung Zora´s palats (eller vad man nu ska kalla det).

I Past (tror jag) så finns det en grotta något väster från biblioteket. Där finns en konstig octoroc som berättar att hon egentligen är en fe och att hon behöver en grej för att bli normal.

Gå till Biblioteket (Past = dåtid, alltså) så ser du att grejen du behöver finns där, men du måste lösa ett slags pussel.

För det behöver du en bok som du får av en gammal gubbe i Present (nutid).

Gå in i biblioteket i Present så får du boken av en gammal gubbe, res tillbaka till Past och gå till stället i Biblioteket där du behövde en bok.

Placera boken där, följ anvisningarna osv tills du kommer fram till gubben i mitten av rummet. Han ger dig prylen som du ska ge till octoroc-fen.

Sen fixar hon så föroreningarna försvinner.

Gå tillbaka till kung Zora (tror det är i Present = nutid) och snacka med honom så ser han till att du kan komma in i Jabu Jabu.

• Skapa ny...