Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

jag har klarat spelat ett antal ggr men jag har ändå lyckats glömma 1: vart alla 4 burkar finns. 2: den "röda kroken" som man får fram en röd kub av.

tack för hjälpen.

Gäst henke37
Skrivet

man kan ha staven till nytta i is templet,men den är inte obligatorisk för att klara det. Staven finns i träsktemplet.

Flaskor:

1. Kan köpas från flask försäljaren
  2. Hittas i en låst kista(ta den till öknen)
  3. Fås under bron
  4. har jag glömt
Skrivet

man kan ha staven till nytta i is templet,men den är inte obligatorisk för att klara det. Staven finns i träsktemplet.

Flaskor:

1. Kan köpas från flask försäljaren
  2. Hittas i en låst kista(ta den till öknen)
  3. Fås under bron
  4. har jag glömt
1, 2 o 3 är rätt men jag har också glömt 4an.
Skrivet

4:e flaskan finns i Kakariko Village i Light World.

Gå till puben (där det sitter ett par gubbar och en gubbe bakom disken), men gå inte in i huset.

Gå istället till baksidan av den, undersök väggen, så hittar du en väg in i huset bakifrån. Där finns en kista med flaskan.

Skrivet

aah. tack. jag kom på hur jag tog mig igenom is templet.

det var flaskan under bron jag inte kom ihåg, vet dock inte vilken bro. men det finns ju inte så måga så det hittar jag nog.

Skrivet

jag har klarat spelat ett antal ggr men jag har ändå lyckats glömma 1: vart alla 4 burkar finns. 2: den "röda kroken" som man får fram en röd kub av.

tack för hjälpen.

hur har du klarat av spelet utan den "röda kroken"? du behöver den ju i en tempel(kommer inte ihåg vilken) så om du har klarat av spelet så måste du ha hittat den "röda kroken".
Skrivet

1. "kroken" kallas Somarias stav, enligt historierna om Zelda så skulle den ha använts av trollkarlar för länge sedan.

2. ja, det går att klara spelet utan den. Har för mig att det ska finnas andra sätt inlagda i spelet som gör att man kan lösa pusslen med vanliga block istället för staven, fast de sätten är mycket mer komplicerade.

Ps. den andra "kroken" heter Byrnas stav.

Gäst henke37
Skrivet

Man måste ha den för att klara hålan där man hittade den.(det mörka rumet på väg mot bossen.)

• Skapa ny...