cemko Skrivet 2 September 2004 Rapport Dela Skrivet 2 September 2004 Jag har fastnat i den sista världen! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 4 September 2004 Rapport Dela Skrivet 4 September 2004 Jag har fastnat i den sista världen! Kan du berätta lite mer exakt var i den sista världen du är? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil_J Skrivet 7 September 2004 Rapport Dela Skrivet 7 September 2004 Gamefaqs.com har dn ja har kollat många gånger. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cemko Skrivet 13 September 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 13 September 2004 i end of the world, jag kan inte hitta Ansem! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XezoN Skrivet 13 September 2004 Rapport Dela Skrivet 13 September 2004 http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file/kingdom_hearts_l.txt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil_J Skrivet 14 September 2004 Rapport Dela Skrivet 14 September 2004 Gamefaqs har dn. Har kollat jätte mycke. :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 15 September 2004 Rapport Dela Skrivet 15 September 2004 i end of the world, jag kan inte hitta Ansem! Jg menade lite mer om hur långt du kommit på just den här banan, men jag börjar väl från början då. När du landat kommer du ganska snart upptäcka att det finns osynliga väggar som förhindrar att du kan gå fram till virveln som man kan se längst bort framför en. För att komma förbi dessa väggar går du och öppnar de kistor du för stunden kommer åt. Vissa innehåller inget ovanligt utan bara några ringar eller liknanade, men när du öppnar vissa kommer en virvelstorm upp och du är plöttsligt på en annan platts med en massa olika heartless som attakerar dig. Döda alla och gå sedan runt väggarna och försök hitta den änden av rummet som gör att du kommer ut. När du väl är ute kommer du att märka att du inte kan gå tillbaks till grottan du kom ifrån igen. Det betyder att du tagit dig igenom en av murarna. I den nya delen du är i finns det andra kistor, så fortsätt hela tiden på det här viset tills du är tillräckligt nära virveln och gå in i den. Du kommer till ett område med blåfärgade klippor. Hoppa mellan plattformarna och öppna kistorna på vägen men se till att du INTE ramlar ner, för då kommer du ner till en massa heartless och du kommer att ha svårt att komma upp igen. När du tror du hittat alla kistor kikar du försiktigt ner på marken under dig där jag redan berättat att du inte ska hoppa ner. Försök hitta ett vitt ljus du kan se där försöker du så gott du kan genom att använda sväva funktionen att landa i det lysande området. När du väl kommit ner dit kommer du till ett nytt område där du kommer att få syn på en enkel nivåboss som du ska slåss mot. I det här området kan du flyga, så flyg bakom hans nacke och slå hela tiden. Det här slaget påminner lite om slaget med Jätte Ursula i atlantica. När han är besegrad flyger du in i hålet som finns i klippan som nivå bossen stod på. Här åker du bara ner och landar på ett vitt ljus igen, som leder till ett annar ljus. Fortsätt så här tills du kommer till en liten plattform med ett stort färgat ljus åk in där och du kommer till en av de tidigare besökte världarna med heartless. Döda alla och gå ut genom utgången så kommer du till plattformen du nyss var på. Gå in i en liten virvel som är framför dig och du kommer till en annan platts där du fortsätter så här. Anledningen till att du går in här är att det finns en kista i varje värld. Men om du har de ringar du behöver kan du strunta i att gå in i ljuset i mitten utan gå dirrekt igenom de små virvlarna hela tiden. När du väl kommer fram till ett rum som inte ser ut som de tidigare kommer du att möta en hel del heartless. Du måste döda alla heartlessen som dyker upp för att öppna en dörr på aqndra sidan rummet. När alla fienderna är döda går du in genom den nu tillgängliga dörren där du kommer att hitta en sperpunkt. Spara spelet och titta på dörren som finns där. Försök öppna den en gång. Sora och Kalle pratar lite och sedan försöker du att öppna den ige. Nu kommer den att öppnas och du kommer att vara tillbaka på Soras ö. Gå till den hemliga grottan och en filmsekvens kommer att visas. Efteråt kommer Soras ö se helt annorlunda ut och du kan se Riku på stranden. Gå fram till honom och efter en filmsekvens kommer du att möta Ansem. Nu kommer flera bossar på rad, men dem är i gengäld väldigt enkla med undanta från den sista eftersom den matchen är väldigt lång, men när du besegrat den också kommer du att få se slutet på spelet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg