Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts

Gäst max99

Rekommendera inlägg

• Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja jag har lärt mig grön och jag har kommit upp men hur ska man göra för att få ultima nycklen?

en sak till...hur f*n klarar man oggie boggie?

det går ju knappt att slå honom!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får det ultimata vapnet genom att samla på dig olika ingridienser som finns i dem små kistorna som heartlessen lämnar ifrån sig ibland när du dödat dem. Beroende på vilken heartless det är får du en viss typ av ingridiens. För att göra det ultimata vapnet behöver du en viss mängd av varje ingridiens. Detta gör att du inte kan göra Ultima weapon förren du låst upp alla världar. När du väl fått tag i några ingridienser går du in till Mooglernas arbetsverkstad och pratar med Moogeln närmast ugnen så får du fram en meny. Här ska du föra ihop ingridienserna så att du ur dessa får nya saker som Mooglerna sedan kommer omvandla till det ultimata vapnet. Men du ska veta att deta inte är lätt att samla ihop alla ingridienserna.

BOSS: Oogie boogie

Försök bara att undvika hans attacker hela tiden och se till att du är så nära honom som möjligt hela tiden. När det dyker upp upp en grind som skiljer de färgade sektionerna åt ska du skynda dig mot cirkelns mitt och hoppa på en knapp som nu kommit upp där. När knappen är intryckt kommer den färgade biten av cirkeln som du står på att lyfta sig uppåt så du når Oogie boogie och slå honom hela tiden så mycket du kan innan plattformen åker ner igen. När den väl gjort den upprepar du bara detta tills du besegrat honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...