Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts

Rekommendera inlägg

Skrivet

bara??

f*n jag måste ha en mystery goo men dom där white mushrom ger mig inte nåt

• Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

bara??

f*n jag måste ha en mystery goo men dom där white mushrom ger mig inte nåt

Nästa gång du möter en white mushroom, gör så här: Ta lock on på den och gå in på magimenyn till thunder, men använd den inte förren du ser heartlessen ha en eldslåga ovanför huvudet. När du gjort detta tre gånger kommer den att försvinna och efterlämna olika Items. Om du har tur kommer en av dem här sakerna att innehålla en Mystery goo.

Det finns två sätt till att få en mystery goo, men personligen tycker jag att det är svårare. Det ena är att leta upp dem figurerna som ser ut som white mushrooms men har svarta kläder och en lilla mössa istället. om du dödar dem kan du också få en mystery goo, men detta sker mer sällan. För att döda dem efektivast tar du lock on på dem och kastar graviga.

Ett annat sätt är att hitta den som ser ut som dem två tidigare, men har en gul mössa och blåa kläder. Ta lock on på den och smäll till den medan den är i luften och fortsätt med att försöka hålla den uppe tills den dör, vilket kan ta ett tag.

Skrivet

ja..black funggus har jag bara mött i turneringar och en gång i agraba

Skrivet

ja..black funggus har jag bara mött i turneringar och en gång i agraba

Dem uppenbarar sig även vid halloweentown ibland vid plattsen där man ska dra i spaken för att den spiralformade klippan ska rätas ut för att komma vidare och vid End of the world i rummet innan Final rest. Men kom ihåg att du inte kan få några Items från de besegrade heartlessen vid cuperna.
Skrivet

jag vet...har problem med ansem o shadow gaurdian andra gången..

Du menar i End of the world? Han var lätt för mig när jag mötte honom i level 78. Ta lock on på honom och slå hela tiden. När han far som en kanonkula tar du guard på honom. När han åker så pass långt bakåt att du inte kan slå honom tar du kvick super glide och fortsätter slå. När hans skugga bakom honom åker ner i marken betyder det att marken under dig kommer att börja explodera, så ta dodge roll runt Ansem, och se till att du inte är för nära honom, tills skuggan återvänder. När skuggan sedan tar tag i dig, ta dodge roll bort från Ansem så fort som möjligt eftersom han under ett ögonblick omger sig själv med ett dödande klot. Nu har jag skrivit alla attacker han har, så bortsett från det är det bara att slå honom. Efter den här bossen kommer du att få möta något sorts flygande skepp som är uppbyggt av heartless. Långben och kalle försvinner, men du kan nu flyga.
Skrivet

okej..men innan jag klarar spelet vill jag ha ultima

Okej, lycka till. Men om du vill kan du bara spara vid Final rest, och sedan återvända dit igen efter att du klarat spelet. Det är iallafall vad jag gjorde.

Och om du är intresserad får du Kalles bästa vapen, "Save the queen" om du klarar Hades cup ensam, och Långbens "Save the King" om du klarar det på tid också.

Skrivet

hur mycket tid har jag på mid då?

dessutom om man dör får man ju starta om vid var tionde match

Skrivet

hur mycket tid har jag på mid då?

dessutom om man dör får man ju starta om vid var tionde match

Sorry, inte den här gången. Du har exakt 20 minuter på dig att göra hela cupen, och du kan den här gången inte börja om vid var tionde match.
Skrivet

ok då kan jag ju skita i det...

Om du vill ha några av de näst bästa kan du ta och försöka döda så många defenders som möjligt, och har du tur kommer en av dem att tappa sin sköld som en "Rare Item", men chansen att få en sån är runt 2%. Isåfall är det nog bättre att leta upp några white mushromms och göra så här: Ta lock on på den och vänta på att den t.ex. står helt still, då kastar du stop. Vänta sedan till den står still igen och kasta stop ännu en gång för att sedan göra likadant igen. Du kommer att få bl.a. någonting som jag har för mig heter "stop shard", likadant får du såna över andra magier. Om du har samlat ihop ett shard av varje magi ska du prata med Merlin så kommer du att få "Dream shield".
  • Skapa ny...