kickan Skrivet 8 September 2004 Rapport Dela Skrivet 8 September 2004 hej, hur klarar man av sista bossen "skuggan".. vad ska man göra? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 12 September 2004 Rapport Dela Skrivet 12 September 2004 Du ska slå på den och undvika att bli slagen av den. Använd Shield-magin, det blir mycket lättare då. Ett trick som jag brukar köra med är att stå framför den och peppra på B och hoppas att jag träffar den och att den inte träffar mig... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kickan Skrivet 15 September 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2004 tack, jag klarade det ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jempa Skrivet 13 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2004 Hej! Jag upptäckte att du också spelar Zelda 2. Jag behöver verkligen hjälp med sjätte palatset. Det gömda. Vart finns "Barba" draken? Jag blir tokig. Och hur gör man i sista palatset med det där elektriska vattenfallet? Jättegulligt om du kan hjälpa mig. //Jempa Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 14 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2004 Om du menar den stora nyckeln man behöver i näst sista palatset (det som man använder blåsgrejen för att få fram) så finns den i new casuto, en gömd stad i skogen längst upp till höger (se något annat ämne om detta för mer info) Elektriska "vattenfallet" kommer man lättast igenom om man har lämnat alla kristallerna i sina palats. då försvinner det när du går fram till det. Man kan i och för sig komma igenom genom att göra sig till fairy, flyga genom och använda life när du har blivit skadad. har du tur då kommer du igenom utan att dö. (jag rekommenderar det första sättet) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jempa Skrivet 14 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2004 Tack så mycket för hjälpen! Men jag har hittat den stora nyckeln i den gömda byn. Jag har också hittat korset i palatset men jag hittar ingen boss. Jag har hört att man ska ner i "fällan" och sedan använda fjärilen. Jag har hittat fällan men sedan är det stopp. Tack på förhand. //Jempa Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 15 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2004 Det var så länge sen jag spelade. Du ska gå ner i det första hålet till tredje våningen uppifrån (om det var på den som du hittade korset så är det första våningen du ska gå didare på) Gå rakt på tills du kommer till en lång korridor med massa statyer i. Har för mig att det flyger omkring en sån här liten gul slemklump som släpper ner eldbollar där. Precis efter en av statyerna (mins ej vilken det var) finns ett osynligt hål som du måste ha Jump för att komma över. Om du råkar ramla ner där ska du bara gå åt vänster och åka upp i hissen som kommer så kommer du tillbaka till rummet innan det innan det med statyerna. OBS! Du måste använda jump för att komma över, för det finns en stenvägg lite längre fram som man inte kan ta sig igenom med fairy. Forsätt gå åt höger tills du kommer till ett ställe med ett hål som det finns sånt här försvinnande golv över. Lite mer till höger finns ett extraliv, men du behöver inte ta det. Hoppa ner i stupet och använd fairy när du kommer in i nästa rum och flyg till höger. Fortsätt vidare åt höger så kommer du snart till bossen. Hoppas det går bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jempa Skrivet 15 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2004 Tack så jätte, jätte mycket!!! Nu har jag hittat dit :D Ha det bra! //Jempa Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 16 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2004 Ingen orsak! Fråga gärna mer om spelet. Kan hela. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg