Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

..några fler än Ocarina of Time och Majoras Mask alltså. Har för mig att jag läst nåt om Mask of Mujula, vad är det för nåt? Är det till nån annan spelkonsoll?

Skrivet

Mask of Mujula är nog samma sak som Majora's Mask (har också hört det namnet). På japanska använder man samma tecken för stavelser som börjar på L och stavelser som börjar på R. Därför är det ibland svårt att veta hur man ska översätta japanska ord till vårt alfabet. Minns du t.ex. Light Sage i OoT? Han heter ju Rauru i spelet, men i en OoT-manga jag läste hette han Raul (bokstaven U uttalas ofta inte i japanska ord om den står sist).

Till N64 finns bara OoT och MM.

Skrivet

Vad synd! Jag hoppades på ett nytt Zelda-spel. De är verkligen mina favoritspel så jag funderar nästan på att skaffa flera olika spelkonsoller bara för att kunna få fler Zelda-spel.

Skrivet

Tycker det e lite mobbat det att det bara finns 2 Zelda spel på Nintendo64

och att N64 har slutat sälja och tillverka nya spel,men uppöljaren Nintendo Gamecube e ju iallafall bättre än N64 :P

Skrivet

Jag måste nog skaffa Gamecube! Min man kommer att skratta åt mig om jag köper ännu en spelkonsoll men det får han göra då! Han tycker nog förresten att vi ska skaffa Playstation men till det finns inga Zelda-spel va? I så fall är det uteslutet.

Skrivet (redigerat)

Naj :P Det finns inga Zelda spel till Playstation..Mario,Zelda,Pokemon å såna spel e Nintendo prylar som bara finns till Nintendo konsoler ..

Redigerat av Link127
Skrivet

Jag måste nog skaffa Gamecube! Min man kommer att skratta åt mig om jag köper ännu en spelkonsoll men det får han göra då! Han tycker nog förresten att vi ska skaffa Playstation men till det finns inga Zelda-spel va? I så fall är det uteslutet.

Om din man vill ha en till spelkonsoll, borde han ju inte skratta åt dig för att du vill ha en. Jag tycker du ska köpa GC om du är nyfiken på TWW och nästa Zelda-spel. TWW är bra, men jag tyckte cel shading-grafiken var rätt ful först. Men nu tycker jag det är snyggt. Och det nya Zelda ser ju grymt ut på trailern. Jag övertalade min sambo att köpa ett GC ihop med mig, men det är nästan bara jag som spelar. Han är för snäll :). Jag köpte ett GBA också häromdan. Han bara skrattar och skakar på huvet, men å andra sidan köper han onödigt många skivor och konsertbiljetter, så han fattar nog ändå.
Skrivet
(Arwen Undomiel @ 29/09-2004 12:43:04)

Om din man vill ha en till spelkonsoll, borde han ju inte skratta åt dig för att du vill ha en. Jag tycker du ska köpa GC om du är nyfiken på TWW och nästa Zelda-spel. TWW är bra, men jag tyckte cel shading-grafiken var rätt ful först. Men nu tycker jag det är snyggt. Och det nya Zelda ser ju grymt ut på trailern. Jag övertalade min sambo att köpa ett GC ihop med mig, men det är nästan bara jag som spelar. Han är för snäll :). Jag köpte ett GBA också häromdan. Han bara skrattar och skakar på huvet, men å andra sidan köper han onödigt många skivor och konsertbiljetter, så han fattar nog ändå.

Det är inte direkt så att han VILL skaffa en till spelkonsoll men om jag skulle skaffa en till så skulle han nog tycka PS eller PS2 eftersom det finns ganska mycket spel till dem. Han har ALDRIG spelat på något av mina TV-spel.

Det där med att köpa en massa skivor känner jag igen, hehe! Min man köper massor av skivor bara för att samla på dem verkar det som och snart måste vi köpa ett till hus för att få plats med dem! Så han kan nog inte säga så mycket om ytterligare en spelkonsoll!

• Skapa ny...