Hoppa till innehåll

Zelda Spel. Hjälp!

ShadowCat

Rekommendera inlägg

På "Links aweakning" (Jag vet inte hur man stavar :P ) Har jag kommit till "level 5- Catfish maw" typ ;) Men jag vet inte hur man ska döda det stora skelletet egentligen??? :blink:

Och hur får man Flodhästen i "Animal village" att prata?

Hjälp snälla :(

//Alexandra S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

välkommen till forumet ;)

jo, vad gäller skelettet ska du använda samma trick som i gamla zeldat till SNES.

Du går fram till honom och slår till honom med svärdet så att han trillar ihop i en hög på marken (ibland händer inget, bara fortsätt tills det funkar).

Då tar du fram en bomb och lägger bredvid honom - snabbt!

Gå undan så att den smäller på honom när han fortfarande ligger ner så får han en skada. Fortsätt likadant.

Flodhäst... menar du valrossen?

Den fixar du efter Cat fish´s maw, har jag för mig. Om du vet vad byteshandeln är för något, så skaffa en ananas och gå till Animal Village. Ge den till figuren som står i ett kök (eller vad det nu är för nåt). Hon säger till dig att hämta Marin. Hon är på stranden nedanför Mabe Village. Ta henne med dig tillbaka till Animal Village så sjunger hon för valrossen så den flyttar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, tack!^^

Men jag har redan fått bort valrossen

Och Marina är nere i animal village och sjunger för djuren.

Flodhästen är i samma hus som dne där krokodilen som har gjort "Mermide Statue" eller tjaa... Sjöjungfru statyn. (Som jag inte heller vet hur man kommer till <_< )

(och man var tvungen att fixa valrossen innan Catfish's maw ;) haha, äntligen rätt på en sak :evil:)

Jaja, tack å jättemycket. :cool:

MVH //Alexandra Shadowcat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okay, men du, dubbelposta inte, okej?

Iaf, du vet att du måste klara mini-bossen 4 ggr?

När du fixat honom en gång måste du leta upp nästa minibossrum, det finns 4 stycken, och klara honom i vart och ett av rummen så får du Pegasus Boots.

Sen minns jag inte riktigt... hm... kolla gamefaqs.com, jag ska fundera lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...