BIZZI Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 heter det data eller dator? jag och en kompis "bråkade" om det i dag! jag tror det är rätt forum annars kan ni väl flytta den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zero_Tolerance Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Beror på vilken sammanhang: "köpa en dator" "Data enhet" Här ser du 2 exemplar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BIZZI Skrivet 11 Oktober 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 köpa en data! tycker jag att det ska vara! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erikmannen Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 "Jag har en dator." "Jag har lagrat mycket datapå min hårddisk." "Dator" används när man pratar om den fysiska enheten, datorlådan. "Data" används när man pratar om program m.m., se exemplet ovan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Dock uttalar man ju oftast dator som data, men det är inte rätt. Data= information Dator= den som kopplar upp sig till internet och som jag kan spela spel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MetoC7 Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Dock uttalar man ju oftast dator som data, men det är inte rätt. Data= information Dator= den som kopplar upp sig till internet och som jag kan spela spel på. Information? Vet inte riktigt... Kanske en robot säger "Data"´istället för information... Fast då måste det vara en slarvigt programerad robot... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Det heter iaf datorspel, inte dataspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swe_DeMoN Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Dock uttalar man ju oftast dator som data, men det är inte rätt. Data= information Dator= den som kopplar upp sig till internet och som jag kan spela spel på. det e rätt min gamla "dator" lärare tjatade om det varje lektion (heljobbit) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DanniQ Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Information är ju data. Man kan lagra data på sin dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xray Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 (redigerat) Data är visst information. Och det heter Dator men att säga data är så vanligt att det är som att säga rätt :) JAG ÄR EN SMÅKÄNDIS NU!!!!!!!! Redigerat 11 Oktober 2004 av Xray Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unreal Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 jag säger pc ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GROM Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 (Swe_DeMoN @ 11/10-2004 19:46:04) Dock uttalar man ju oftast dator som data, men det är inte rätt. Data= information Dator= den som kopplar upp sig till internet och som jag kan spela spel på. det e rätt min gamla "dator" lärare tjatade om det varje lektion (heljobbit) Datorspel :o ?? de låter ju helt sjukt! Data- ska det va! :student: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.