Hoppa till innehåll

Zelda Oracle Of Seasons


Gäst noatoa

Rekommendera inlägg

Han är inte rolig, han är snäll.

 

Jag vet att måste ha en massa koder till dem men vem ska man ge dem till?

 

Behöver man bara oracle of seaons?

 

(P.S. jag behöver fortfarande hjälp.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här tråden börjar spåra ut...

 

Tänkte försöka svara lite grann, fast jag minns inte riktigt. Det var över ett år sen jag rörde GBC:t.

 

Ska föra lite ljus över det här med linkade spel.

Först och främst, du kan aldrig få något av de speciella sakerna, bomb-cho, master sword, biggoron sword osv om du inte har linkat spelet.

När du har klarat ett spel, säg i Ages, så får du en kod, Holodrum Secret tror jag den heter. Den ska du använda genom att göra en ny bana i Seasons och istället för att bara välja New Game så trycker du Secrets, skriver in koden, och så får du en linkad bana där du behåller samma namn som i Ages + att du har ett extra hjärta. När du startar den banan har vissa saker förändrats. T.ex. hittar du ibland nya figurer som inte fanns i Seasons när du spelade utan att han linkat.

 

T.ex. i ett linkat Seasons, så kommer du hitta en liten flicka vid statyn i byn efter första (kanske andra) grottan. Hon ger dig en kod och säger vem som ska ha den.

Skriv ner koden och vem som ska ha den, spara och avsluta.

Byt till Ages och gå in i banan som du klarade, den som du fick Holodrum Secret i.

Bossarna är borta, en del saker har förändrats, bland annat hittar du nya människor som står lite här och var i landet.

Leta upp den som flickan sa till dig att ge koden till.

Ge honom/henne koden så får du något, minns inte vad. Kanske ett hjärta eller en ring.

 

Nu vill du ju nämligen kunna flytta hjärtat, ringen, svärdet eller vad det nu är, till Seasons så du kan använda det där. Därför får du en till kod som du ska ge till Farore. Henne hittar du i Maku Tree (Seasons!), alltså öppna din bana i Seasons, gå in i Maku Tree (om det inte går är du för tidigt ute) och ge koden till tjejen bakom disken. ;) Nu får du prylen kopierad och flyttad till Seasons.

 

Du behöver alltså BÅDA spelen för att kunna linka mellan dem. Har du bara ett Ages eller ett Seasons så kan du alltså inte spela hela spelet, utan bara halva.

Den linkade halvan behöver du båda spelen till.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...