Arwen Undomiel Skrivet 25 Oktober 2004 Rapport Skrivet 25 Oktober 2004 I ett rum ska man döda några fiender samtidigt som man ska akta sig för en vass sak som snurrar runt, runt. Golvet rör sig hela tiden. Jag hinner inte döda fienderna, för de bara försvinner efter ett tag! Hur ska man göra?
Chihuahua Skrivet 25 Oktober 2004 Rapport Skrivet 25 Oktober 2004 Hmm... det var ett år sen jag spelade, men jag tror faktiskt att jag minns just det rummet. Det är ett ganska litet rum med typ ett par fiender som åker runt på det rörliga golvet runt, runt och så är det en spike trap (spikfälla) som snurrar runt också, och en vanlig bit mark i mitten? I så fall, så här brukade jag göra (usch, känner att jag borde plocka fram GBC:t igen snart...): Stå kvar i dörröppningen och vänta tills fienderna kommer åkande alldeles framför dig, då kliver du snabbt fram och slår till den så den åker i väg en liten bit och hamnar på ett annat band. Gå tillbaka till dörröppningen ELLER spring förbi spike trapen och ställ dig på det stilla golvet i mitten, vänta tills en fiende kommer förbi, gå fram och slå till den. Variera lite mellan att stå i dörröppningen eller i mitten. Vad du än gör, gå INTE fram och åk längs med golvet och hoppas att du kommer undan spike trapen och får tag i dem. En ren rekommendation.
Gäst noatoa Skrivet 25 Oktober 2004 Rapport Skrivet 25 Oktober 2004 Du ska döda alla fiender först. En bra teknik är att stå vid dörröppningen och slå hela tiden och "styra" fiender genom att gå åt det motsatta hållet som du du vill att dem ska gå samtidigt som du slår så när dem kommer nära dig så slår du till dem.Och för att undvika öh.. spiken så är det bara att gå rakt fram från dörröpningen så att du sick-sackar mellan golven
Arwen Undomiel Skrivet 28 Oktober 2004 Författare Rapport Skrivet 28 Oktober 2004 Tack båda! Ska prova. Men jag fattar inte varför fienderna försvinner efter ett tag. Hoppas de inte gör det nu.
Rekommendera inlägg