Hoppa till innehåll

Wow

GROM

Rekommendera inlägg

Battle.net (Blizzards online tjänst) har ju alltid haft gratis tjänster, är du säker på att det kostar?

Om det gör det endå, så är det ju bara onlinetjänsten som kostar.

Helt rätt, det är bara onlinetjänsterna som kommer att kosta.

Och kostnaden kommer att ligga på 100-150kr i månaden.

Det kommer garanterat inte att stoppa mig.

spelet släpps lagom till jul, så att det är bara önska sig det i julklapp eller vad ni

nu kallar det.

Men, Blizzard är inte direkt kända för sitt antivirus.

Det vill säga, både Diablo II och Warcraft III har inte haft så säkra onlineservrar.

Vissa personer köper spelet endast för att planta virus, så man ska vara mycket nogrann med vad för serverar man hoppar in i, ett råd är att alltid snacka med någon i chatten och efter det kolla om den "personern" verkar ok att spela med, så att det inte är någon skummis som försöker planta virus.

Eller helt enkelt att göra en egen server, Man kan bara planta ett virus om man har "makt" över servern.

Men för dom som bara har Modem så kan det vara lite svårt att göra en server, så lyd chattrådet om ni inte vill ha virus, det kommer iaf jag göra...för jag har nämnligen Modem.

Eller så kan man alltid gå till någon avancerad affär som har kommit ut med ett antivirus till just det spelet, som eventuellt kan kosta ett helt års besparingar.

(Sådana är inte tilllåtna i sverige, så du får även betala frakt på...väldigt mycket pengar).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Battle.net (Blizzards online tjänst) har ju alltid haft gratis tjänster, är du säker på att det kostar?

Om det gör det endå, så är det ju bara onlinetjänsten som kostar.

Cooser> Europa släppet har skjutits upp till efter jul, tyvärr.

Jo, det är bara onlinetjänsten som kostar, men då kanske man ska nämna att spelet är ett MMORPG(massive multiplayer online role playing game) och endast går att spela online, så tro inte att du slipper undan månadskostnader för att du spelar offline(eller jo, det kan du göra, eftersom det INTE går.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bokat WoW, hoppas betan startar snart så man kan börja spela.

Klart att det måste kosta i månaden om de ska kunna ha alla servrar uppe och ha personal som sköter spelet.

Har läst att det är:

1 månad - 12.99 Euro/månad (ca 115 kr/månad)

3 månader - 11.99 Euro/månad (ca 106 kr/månad)

6 månader - 10.99 Euro/månad (ca 97 kr/månad)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...