Hoppa till innehåll

Ps2

Iqaros

Rekommendera inlägg

Du kan ju inte fråga vad andra tycker, det är ju DU som ska köpa det och mitt råd är att kolla upp vilka spel som är "Attraktiva" för dig och gå till en polare som har det och prova på lite, se vad du tycker om kontrollerna osv.

Men om du så gärna vill höra vad jag tycker så visst: PS2 är en bra konsol med bra spelutbud och bra variation.

PS2 erbjuder mer spel för äldre, så som Resident evil, Devil may cry, men själklart så erbjuder dom andra spel än så, det är Squareenix som gjort en hel del av spelen till PS2 och det är även dom som gjort FF-spelen, så om du gillar RPGspel så ska du garanterat köpa PS2.

MEN, kontrollerna är dom okönaste som finns på denna jord just nu, både GameCube och XboX har skönare handkontroller och minneskorten har en viss tendens att corupera sig själva.

Det är vad JAG har att säga om PS2.

:blink: Tänk själv och inte genom andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker PS2 kontrollerna är det bästa som hänt jorden. Xbox kontrollerna är för stora, gamecube är obekväma... Jag vet inte om hållbarheten är den bästa dock, på 1 1/2 år jag slitit sönder kontrollen, den började gå av sig själv innan den kollapsade. Och då hade jag inte gjort nått annat med den än att spela med den. Visst, kanske jag har tappat den nån gång i golvet, men inte så hårt att den skulle gått sönder.

Men man köper inte en konsol på grund av en kontroll. Det finns ju varianter av alla.

Xbox har fler multiplayer spel än PS2. Så den är bättre om man hade tänkt ha vänner som kör hela dagarna. Men är man en ensam varg som jag, är PS2 det bättre alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...
  • Skapa ny...