Hoppa till innehåll

Lajv


Kraver
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 3 veckor senare...
(Ytterman @ 25/11-2004 00:43:41)

E det bara jag lr e inte lajv ett ganska lajvigt namn?(larvigt ,barn som inte kan säga r)

 

Jag har aldrig hört om det här tidigare ,det kan inte vara många som spelar/leker detta?

Hehe, visst är det många som lajvar.

Japp, det är väldigt många som håller på med det.

 

På mitt senaste lajv (i Västerås) var det 1500 pers som deltog. Dessutom är nästan alla noga med sin klädsel. Jag såg en orch som jag kunde svurit på att den var plockad ur en av sagan om ringen filmerna. Maskerna är grymt bra! Men roligast var ju ändå när vi räddade knyttskogen från mörker alverna, och en halvtimme senare tortera två knytt nästan till döds. Men än idag är jag och min grupp ihågkommna som knyttskogens beskyddare. :P De två knytten blev lagom glada...

 

hanget: Inte hårdplast, latex. Det är gummi. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det beror ju på om man e klen eller ej. jag har flera polare som lajvar, varav de flesta var i Västerås. de använder latex, vilket jag anser vara för veklingar....

 

sen har jag några andra polare som är runt tjugo. de använder hårdplast och funktionella rustningar, vilket jag tycker är lite roligare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda jag tycker är för veklingar är fjäderståls-ringbrynjor. 1, det tar hälften så lång tid att göra, 2, det är dyrare, 3, det är lättare, 4, det rostar sönder inomhus. Jag hede en äkta järnbrynja med trekvartsärmar och som nådde mig till knäna. Vägde 8 kilo, och så hör man folk med t-shirtbrynjor i fjäderstål som klagar på att det är tung och att den tog lång tid att göra. Fjollor!! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
(Claudia @ 16/11-2004 21:29:16)

Hmm.. inte för att vara taskigt men det e väl ganska ovanligt/töntigt va?

Taskigt... <_<

Det är kul! ... Hur ofte ser man män i 30-års åldern springa runt med svärd och båge i skogen och leker? :lol:

Prova på, om man är intresserad av rollspel och kanske en gnutta skådespel!

 

Brukar själv spela lönnmördare. :ph34r: skoj att stå inför rätta med ett garde och en hel by som tittar på.

tjejer brukar inte lajva men du e väl ett undantag <_< Lajv e för vuxna Barn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...