Hoppa till innehåll

Nu Är Det Jul Igen


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 990
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst CarlPhilip

Tycker du alla barn ska jobba för leksaker eller vad? Klart man ska få pengar från sina föräldrar, behöver ju inte vara extrema mängder

 

Självklart inte. Men den attityden som personen jag citerade hade: "Varför köpa saker själv när man kan få pengar av sina föräldrar" är typisk bortskämdhet. Det är en sak att vara bortskämd, att få saker av sina föräldrar, men en annan att njuta av det.

 

Seriöst, Shut the fuck up.

Vad fan är fel med att önska sig saker?

 

Kan gissa på att du är runt 14, Och då är du fortfarande ett barn.

Du är bara barn i en liten del av ditt liv så varför slösa bort det genom att leka vuxen?

Önska dig saker nu, Så kan du betala dina jävla räkningar när du är 18+.

Jag fyller 16 om 17 dagar. Nej, jag är inget "barn", jag klarar mig själv. Jag lever inte ensam, men hade familjen sparat pengar på att hyra en billig 1:a och sen förse mig med mat hade jag lätt gjort det, men nu är inte så fallet. Mina föräldrar har hotat med kurator och socialen, för diverse incidenter, jag har blivit osams med halva stan och lite sånna saker, jag har varit med om ganska mycket, jag står på egna ben och är inte längre något "barn". Jag är inte heller vuxen, något slags mellanting är vad jag är.

 

Nej jag tänker inte önska mig saker även fast du säger det till mig. Att bara 'få' saker på ett sånt sätt är vidrigt enligt mig. Nej, ska man ha något ska man ffs jobba för det, eller på annat sätt förtjäna det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte skrivit ihop min önskelista än, men antagligen önskar jag mig några av de här sakerna

 

En Zeitgeistmovemen-T-shirt

Att så många som möjligt ser Zeitgeist Addendum

Böcker/filmer/information om hydroponisk odling

Böcker/filmer/information om enklare vindkraftverk/solpaneler/andra "gröna" energikällor

En stirlingmotor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man har rätt och önska sig, det är något vi alla gör i världen.

Får man en önskan är det ju det bästa man vet, själv gillar jag och se barn med stort leende öppna sitt paket.

Men jag är trött på snorungar med klar disrespekt mot sina föräldrar som börjar hata dem, svära åt dem hit och

dit för att dem inte får det dem vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrattretande att lyssna på CarlPhilip. Vad sitter du här och snackar om? Att om man ger presenter, gåvor och pengar, vad som helst, så ska man inte förtjäna det bara för man inte jobbat för det? Klart som fan man ska få presenter på julafton, likaväl som att du GER andra presenter. Sen, om du köper en fin tekopp till mormor, och om hon ger dig ett Xbox lr vad som helst, så kanske det inte BETYDER mindre? Tittar du på alla gåvor du får i "värdet"? Jag blev t.ex jätteglad när jag fick en USB Kyl till min dator! :D Även om den kanske bara kostade 50-100kr. Herregud, skärp dig. Som någon sa innan, du är inte barn för alltid. Lev livet som BARN nu när du kan.

 

Sen, att de flesta "barn/ungdomar KRÄVER inte något av sina föräldrar. Själv önskar jag mig sällan någonting speciellt, och även om jag inte skulle få just det dära headsettet, så sitter ju inte jag och gnäller om det? Finns säkert barn/ungdomar som gör så, men det är ju skillnad. Du behöver inte dömma ut alla Sveriges barn/ungdomar för att vara oförskämda och giriga. Om du vill mjölka korna klockan fem varje morgon lr vad som helst, gör det då? Du behöver inte vara i denna tråden, som handlar om "Nu är det jul igen", om du inte bryr dig om julen?...

 

On Topic: Själv önskar jag mig inte någon speciellt, men kanske lite bättre datorprylar som ett nytt tangentbord och ett headsett.

Redigerat av Nittionio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrattretande att lyssna på CarlPhilip. Vad sitter du här och snackar om? Att om man ger presenter, gåvor och pengar, vad som helst, så ska man inte förtjäna det bara för man inte jobbat för det? Klart som fan man ska få presenter på julafton, likaväl som att du GER andra presenter. Sen, om du köper en fin tekopp till mormor, och om hon ger dig ett Xbox lr vad som helst, så kanske det inte BETYDER mindre? Tittar du på alla gåvor du får i "värdet"? Jag blev t.ex jätteglad när jag fick en USB Kyl till min dator! :D Även om den kanske bara kostade 50-100kr. Herregud, skärp dig. Som någon sa innan, du är inte barn för alltid. Lev livet som BARN nu när du kan.

 

Sen, att de flesta "barn/ungdomar KRÄVER inte något av sina föräldrar. Själv önskar jag mig sällan någonting speciellt, och även om jag inte skulle få just det dära headsettet, så sitter ju inte jag och gnäller om det? Finns säkert barn/ungdomar som gör så, men det är ju skillnad. Du behöver inte dömma ut alla Sveriges barn/ungdomar för att vara oförskämda och giriga. Om du vill mjölka korna klockan fem varje morgon lr vad som helst, gör det då? Du behöver inte vara i denna tråden, som handlar om "Nu är det jul igen", om du inte bryr dig om julen?...

 

On Topic: Själv önskar jag mig inte någon speciellt, men kanske lite bättre datorprylar som ett nytt tangentbord och ett headsett.

Bra tal!

 

*applåderar*

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ändrat mig lite :P

 

Nintendo DSi.

 

Ett r4 eller annat flash kort.

 

Pengar.

 

En är det nog inget mer tror jag. ;)

 

Kanske men bara ytterst kanske ett xbox 360 med CoD Morden warfare 2, jag tror allt skulle bli för dyrt då så.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...