Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts! Wonderland


TonyHawk
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjaaa. Jag har ett problem. Den sovande dörren vill inte vakna! -_- Jag har fixat tornet och Alice försvann som hon skulle. Jag har vatt i "Lotus Forest" och kommit in "Bizarre Room" på alla möjliga sätt. Men dörren har ju hamnat i koma!! :zzz: !! Hur ska jag göra? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du går först in i Lotus forest till dem jättelika svamparna och letar efter en dörr som leder till hattmakaren och harens "ickefödelsedags fest" och gå in i stugan där du kommer in i en av versionerna av bizarre room. Döda här alla heartless och sedan i mitten kan du se två stycken "bord" som du hoppar upp på. På dem här borden finns det någonting du jan ta lock on på. När du står bredvid dem kommer alternativet "touch" eller vad det hette. Gör detta så kommer filurkatten fram och säger att det ännu är för mörkt. Gör då likadant med saken på det andra bordet och en krukväxt uppenbarar sig i det nuvarande taket. Gå tillbaka till den versionen av bizarre room som du först mötte där den lilla dörren finns. Ta "exmaine" på krukväxten och du får lite hp. Gå sedan upp på det stora bordet med flaskorna som gör att du växlar i storlek och ställ dig i mitten medan du är krympt. Filurkatten uppenbarar sig och sedan får du möta bossen. Efter att bossen är slagen kan du prata med dörren som då vaknar.

 

Tips! Slå bossen genom att först ta lock on på honom och kasta magi när han är rakt framför honom medan han går. Efter ett tag faller han till marken avsmimmad i en stund och då passar du på och slår på hans huvud tills han vaknar igen. Upprepa detta tills han är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har problem igen :P jag gjorde mig stor och flytta stenen i Lotus Forest. Jag kom senare in i Queens Castle där uppe på buskarna i entrén från Bizaare Room. Men nån idiot har planterat skitmånga träd ivägen ;) hur gör man?

Du får vänta med dem där kistorna som finns där ett bra tag till, jag tog dem själv först när jag hade fått färdigheterna high jump och glide, så lämna dem där tills vidare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag har gjort allting i Wonderland men kommer ändå ingen vart. Alla världar är avklarade förutom den. Jag har gått till blomman i första köket å tryckt på exmine, dödat alla heartlessar å hoppat upp på bordet, dödat de rödflygande sakerna och stått där utan att nånting hänt! När kommer bossen! f*n vad tråkigt det är jag är helt fast!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Miglot af eraon

allt man behöver göra är att tänka och lyssna det är ju rekomenderat från 7+ så ni borde klara det. Jag fassnade inte på hela spelet. MIn 5åriga lillebror har klarat det med lite hjälp. *stolt* :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...