neVah Skrivet 5 December 2004 Rapport Skrivet 5 December 2004 gör man ett eget spel på rpg maker 2003? Citera
Laithean Skrivet 5 December 2004 Rapport Skrivet 5 December 2004 Japp det gör man! Man kan göra ett RPG spel som Final Fantasy och om man är skicklig nog kan man göra ett zelda spel. Man kan göra ett GTA spel också man kan göra jätte många olika spel i RM2K3 och alla serierna. Men att göra ett RPG spel är ju lättast. Citera
neVah Skrivet 5 December 2004 Författare Rapport Skrivet 5 December 2004 måste man vara kopplad till internet när man gör spelet? Citera
Chihuahua Skrivet 5 December 2004 Rapport Skrivet 5 December 2004 Inte alls. Däremot lär du få leta mycket på IT efter chipset (som du gör kartor med), charsets (till figurer) osv. Citera
neVah Skrivet 5 December 2004 Författare Rapport Skrivet 5 December 2004 ok... men vad är d för skillnad mellan rpg maker 2003 och rpg maker 2000? Citera
neVah Skrivet 5 December 2004 Författare Rapport Skrivet 5 December 2004 Inte alls. Däremot lär du få leta mycket på IT efter chipset (som du gör kartor med), charsets (till figurer) osv. det behövs nog inte...jag kan fixa en guide till hur man gör me... Citera
Zaur Skrivet 5 December 2004 Rapport Skrivet 5 December 2004 Skillnaden mellan Rm2k och Rm2k3 är inte så stor. Den största skillnaden är battle systemet. Rm2k3 har sideview battle, man ser det frän sidan. Medans i Rm2k så ser man framifrån. Citera
Laithean Skrivet 5 December 2004 Rapport Skrivet 5 December 2004 ser man allt framifrån på rm2k :huh: det minns inte jag så.. men jag vet att man typ ser framifrån på RMXP... Citera
neVah Skrivet 5 December 2004 Författare Rapport Skrivet 5 December 2004 är rpg maker xp bättre än dom andra då? Citera
Chihuahua Skrivet 6 December 2004 Rapport Skrivet 6 December 2004 XP är bättre ur den synvinkeln att det är byggt ungefär som Rm2k, det är snyggare chipsets och charsets och du har fyra val för kartan istället för tre, vilket gör det mycket mer realistiskt. Nackdelen är att det är väldigt svårt att göra nya chipsets och charsets till dem, vilket gör att det är väldigt svårt att hitta fler chipset om du vill göra ett stort spel. Citera
neVah Skrivet 6 December 2004 Författare Rapport Skrivet 6 December 2004 ok... jag ska få rpg maker 2000 istället för 2003... oså kan jag be min kompis om et par extra karaktärer som e skitsnygga! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.