Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

varför ska vi inte ha 14 lag i elitserien nästa säsong...

bara för att FBK och Frölunda inte vil ha det så måste det väll ändå inte bli som dom vill.. ska det inte vara majoritet i hockeyn...

10st lag vill 2lag står vill inte,, det väger ju mer med 10lag än två lag..

här är 6st fördelar med 14lag::

1: Fler hockeysupportrar kan se elitseriehockey varje säsong.

2: Ishockeyn breddas i Sverige och får en kraftigare förankring i landet.

3: Det blir svårare att åka ur elitserien. Det gör att de nuvarande elitserielagen

kan satsa på bättre ishallar och på en kraftfullare organisation.

4: Fler juniorer får chansen i elitserien. Därmed kommer juniorlandslaget att bli bättre.

5: Bättre chans till att teckna fördelaktiga tv-avtal med 14 lag eftersom fler hockeysupportrar kan se tv-matcherna.

6: Kommer Leksand tillbaka utökas sponsorsmarknaden. Leksand är ett populärt lag som har många företag i ryggen. Bland annat var Leksand det lag som hade flest tv-tittare i pay-per-view förra säsongen.

Kan man göra annat än att hålla med i 6:ans fördel :P

men hur som helst vilka håller med mig?? om ni gör det då in på aftonbladet.se sen sportbladet och sen skriv på och pressa hockeyförbundet mer!!!!

Skrivet

Jag är för 14 lag i Elitserien.

Men INTE redan nästa säsong.

Man kan inte ändra hela systemet mitt i säsongen.

Sker det till säsongen 06/07 är det helt OK.

Det ska vara bestämt innan säsongen drar igång.

Annars är det olika villkor.

Det jag har mest svårt att begripa när det gäller de som argumenterar för en utökad elitserie redan nästa säsong är NHL-konflikten. Att det är så exeptionella förhållanden så att elitserieklubbarna måste ha en extra "fallskärm". Det som har hänt pga den är att elitlagen har blivit starkare. De allsvenska klubbarna har också fått en del spelare, men inte alls i samma utsträckning. Det innebär att de elitserieklubbar som går till kvalserien knappast riskerar att åka ur. Om däremot strejken avblåses så kommer saken i ett annat läge. Då försvinner en stor del av ES-stjärnorna igen och helt plötsligt står Skeå och Leksand med starka trupper. Men då är ju förutsättningarna samma som de alltid har varit.

Men det är ju klart.

Hela Sveriges små älsklingar Leksand & Skellefteå måste ju få ta sig upp i ES. http://theclubis.mine.nu/phpbb2/images/smiles/icon_rolleyes.gif

Skellefteå är sämst när det gäller.

Det vet alla om.

Men nu får man en chans till en gratisplats för att alla (läs media) älskar Skellefteå.

Det är ju deras enda chans att spela i ES att man utökar och ger Skellefteå & Leksand varsin plats.

Vi kan redan nu sluta spela.

För missar något av dessa lag utökas serien bara mer. http://theclubis.mine.nu/phpbb2/images/smiles/icon_rolleyes.gif

Inbördes möten på Topp-5 i NHA:

1 Leksands 11 1 9 1 1 49 23 26 28

2 VIK 10 2 4 1 4 23 30 -7 13

3 Björklöven 9 1 3 2 4 26 31 -5 11

4 Bofors 12 0 3 1 8 30 47 -17 11

5 SAIK 8 2 3 1 4 29 26 3 10

Fet stil är inbördes poängen.

Siffrorna efter lagets namn är, Antal matcher spelade, kvar, vinster, oavgjorda, förluster, gjorda mål, insläppta mål, målskillnad och poäng.

Skellefteå håller inte ens i toppen av Allsvenskan i inbördes möten!

Hur ska de hålla sig kvar i Elitserien då?

Man losar mot andra topplagen.

Hur kommer det att se ut i Superallsvenskan?

Wennerholm kommer såklart att fortsätta trycka på för att Skellefteå ska spela i Elitserien trots att man inte lyckas kvalificera sig därför att de "håller Elitserieklass".

12 lag nästa säsong är det enda jag kan acceptera.

Annars är det pajasvarning inom svensk hockey.

14 lag 06/07 skriver jag gärna på för.

Gäst Spirtual
Skrivet (redigerat)

Håller med #21. Inte 14 lag redan säsongen 05/06.

Men om det ska vara 14 lag i Elitserien så blir det ju 8(2hemma o 2borta mot varje lag) mer matcher för lagen var säsong och då kommer matcherna troligen att spelas tätare.

Redigerat av Slither

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...