En kille som går i min skola är försvunnen och vi väntar fortfarande på svar ifall han har omkomit itsunami katastrofen
Flodvågerna!
en tjej i min klass heter lisa hon skulle åka till tailand hon hade varit där förut och hon solade sig hela tiden på stranden hon skulle åka till en strand igen men dom åkte till turkiet istälet och en tjej som heter linnea hennes mormor och morfar var på andra sidan tsunamin det var ett berg melan tsunamin och en strand på andra sidan dom var på andra sidan.
min kompis hadde tur dom tänkte okådit men då ändra dom framde så då blav de efter katastrofen(så nu kan dom ju inte fara men bra att dom inte for readn då)
Jag var i malaysia när det hände...
jag såg ingen våg men på andra sidan ön(lankawi) fick mina kompisar springa för litet... alla klarade sig som tur var...
Alla pengar som är från sverige går bara till thailand eftersom det var mest svenskar där dåligt --.--
↗ till inläggetOkej, så enligt er så ska flera 100 000 mäniskor dö bara för du tycker det är drygt med inssammligarhåller med, man har gjort donationer, gett pengar till Melodifestivalen (såklart så går pengarna till Indonesien) o sånt.
men nu börjar det bli tjatigt! Jag säger inte att jag inte bryr mig, MEN NÅNGÅNG RÄCKER DET MED "Dom döda i Indonesien blablabla"
↗ till inläggetdet var inte i turkiet väll?jag menar tsunamin kom väll inte dit?först råkade jag trycka på anmäla istället för svara men sen förstog jag det så jag anmälde inte :Pja.. shit asså... tänk er bara! Min pappa och mamma kännde två familjer som var i turkiet då, vi har uinte fått tag i dom än men.. vem vet dom kan vara döda. :(
↗ till inläggetmena thailand..ja.. shit asså... tänk er bara! Min pappa och mamma kännde två familjer som var i turkiet då, vi har uinte fått tag i dom än men.. vem vet dom kan vara döda. :(
↗ till inläggetman kan inte springa i 900 km i timmen, men ja tror att min lärare sa att vågorna blir slöare men högre ju närmre kusten dom kommer (eller så var det hur djupt det var)aa få f*n tänl o se en sån våg :o bara komma mot en då måste man springa uta bara h*lvete :blink:
Jag hade tur, för hela min släkt bor i Thailand. (Jag har inte en enda i Sverige :( )
↗ till inläggetHmm.. Konstigt att alla tänkte likadant som du som var i thailand eller nånstans där vågen kom.aa få f*n tänl o se en sån våg :o bara komma mot en då måste man springa uta bara h*lvete :blink:
För inte altför längesen kom det ännu ett skalv nära Sumatra (tror jag det var) som mätt 8,7 på richterskalan, men som tur var blev det ingen tsunami. Fast det känner nog de flesta till.
Ingen från min skola var där när det hände.
INgen från min var där vad jag vet men en skulle dit fast då hade dom en fotbolls cup så då får dom inhte dit
hm...Undrar vad barnen som stod där på stranden tänkte... Riktigt tråkigt att det hände...Kan inte föreställa mig att se en flera kilometer lång våg komma emot mig... Fast alla vågor var inte så höga... Men en riktigt läskig var monstervågen... urgh!
pass på ! åk inte till frankrike i sommar, en jag känner ska dit, och då händer massa hemska saker ( de var i newyork 11 sept, på bali när bomben exloderade och i tailand när vågen kom)
Det är många som har förlorat någon i vågen, och det är verkligen synd om dom, tycker jag.
Min mamma kommer från Thailand, men min pappa är svensk. Eftersom min pappas bror dog innan jag föddes har jag typ inga kusiner i Sverige (inte nära då). Men jag har släkt och kusiner i Thailand. Dom bor någonstans i mitten av Thailand. Jag kan inte beskriva med ord, men dom hade tur. Jag vet inte hur många kusiner och släktingar jag har där.
Vad är problemet med insamlingar?!?!
Har inte vi norbor egentligen överflöd med pengar?
De som verkligen behöver pengar kan väl få lite?
Min släkt bor också i thailand. Jag kände en som dom hittade som är död. :unsure:
det är hemskt. min mammas har ett par kompisar som skulle dit men mannen i den familjen fick typ akut o allvarlig verk i tänderna så dem kunde inte åka. Tur för dem. Den där tandverken räddade 1 barn på ca 5 år o ett på ca 2-3 år o 2 vuxnas liv för dem planerade att vara just där det var som värst. O vet ni vad jag läste i metro idag? att dalai lama som var på skandinavium nyligen hävdar att offren hade dålig karma o därför dog dem. det kan ju vara jättekänsligt om man säger så o någon hör vars vän eller familj har dött där.