💬
Logga in
Fuska.se

Flodvågerna!

104 svar · startad

Beklämmande att höra att de svenskar som är där nere skäms över att vara svenskar eftersom man tycker att regeringen och UD inte gör något. Länder som Finland och Danmark, tror jag det var, skickade ner plan på en gång för att hämta hem sina turister, medan svenskarna tyckte det skulle ta för lång tid, fast nu ska man ändå tydligen skicka ner två plan.

Får man dessutom svaret att man får betala sin egen hemresa, om nu pass,biljetter och pengar har försvunnit är det kasst. Själv kan riskdagsmännen och regeringmedlemmar tydligen höja sina egna löner bäst de vill ,men medkänsla i form av handling verkar man sakna. Det är lätt att säga att man tycker synd om sina landsmän, men det är kanske dags att göra något också.

Det känns ju lite konstigt att se representanter för diverse resebyråer som sitter & vädjar i televisionen om hjälp med flygtransport. Samtidigt minns man ju hur det var ett j*vla flygande fram & tillbaka till Kuba för att snabbt hämta hem vissa trevliga terrorister! Även Sosse-Bosse fick väll finskjuts till och från fotbolls-EM... Men nödställda Svenssons kan man inte hjälpa förräns massan här hemma börjar reagera!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/39/2004_Indonesia_Tsunami.gif

Simulering av tsunamins utbredningsförlopp

Det är tråkigt att detta har hänt jag sörjer de som har varit och förberätt sig för en rolig semester när plötsligt en flodvåg kommer och dödar de. Men det finns inget vi kan göra åt saken bara sörja. :(

Senast ändrad:

ja.. shit asså... tänk er bara! Min pappa och mamma kännde två familjer som var i turkiet då, vi har uinte fått tag i dom än men.. vem vet dom kan vara döda. :(

Min syrras gymnastikskompis är i Sri Lanka med sin familj.

En kille i hennes klass är i Thailand

Vi vet inte om dom är döda eller vid liv.

PÅ nyheterna igår sa dem att det var 10 döda svenskar =/

Identifierade Svenskar
(Haddi @ 28/12-2004 22:34:20)

min brorsas kompis är där men klara sig precis typ.

elias kompis?

japp han och hans familj.
(Boiuthh @ 29/12-2004 00:10:59)

det var 2000 svenskar som dog :(

nej.. just nu är det bara bekräftat att 10-15 svenskar har dött men att 1000-3000 svenskar saknas

bl.a den genialiske advokaten, Skandiaavslöjaren Otto Rydbeck
Bambi

:(.. Det är är skit trist, jag sörjer.

EDIT: Experterna visste att det skulle komma en Tsunami, men övervägde att inte förvarna.. Vet ej varför.

Senast ändrad:

:(.. Det är är skit trist, jag sörjer.

EDIT: Experterna visste att det skulle komma en Tsunami, men övervägde att inte förvarna.. Vet ej varför.

skulle bli ett totalkaos och experterna trodde inte heller att vågorna skulle bli så stora.. det var ett liknande skalv för några år sen, tror den mätte till 8 på richterskalan men då blev det inte tsunamis så dom chansade... det är lätt att vara efterklok

Jag skulle åka dit den 13 januari så jag är glad att jag inte åkte tidigare=) synd att så många mäniskor dog=(

Min syssters kompis fick vägen "på sig" men klarade sig nu är han hanns familj i bergen.

aa få f*n tänl o se en sån våg :o bara komma mot en då måste man springa uta bara h*lvete :blink:

Skulle det hjälpa då lr? I tidningen stod det att en sådan våg kunde komma upp i ungefär 900 km/h Kan du springa så snabbt då lr?

Ursäkta att jag hoppar in just nu men skulle gärna vilja diskutera detta med ^_^

Främst av allt finns det ju barn på Ön. En familj med en liten pojke på 20 månader är försvunna. Och att så unga barn kan överleva en sådan våg är sannolikt overkligt ur mitt perspektiv.

Men det är förfärligt läskigt att detta händer... Usch. :(

Ursäkta att jag hoppar in just nu men skulle gärna vilja diskutera detta med ^_^

Främst av allt finns det ju barn på Ön. En familj med en liten pojke på 20 månader är försvunna. Och att så unga barn kan överleva en sådan våg är sannolikt overkligt ur mitt perspektiv.

Men det är förfärligt läskigt att detta händer... Usch. :(

oj en familj.. nu beräknar dom ju att det kommer att bli 120 000 döda och då tror jag att det är mer än en familj..
30 Dec 2004

En som jag känner vad där men blev oskadd.

Förssten läste jag in en tråd att människan försöker utplåna jorden så kom jag på att kanske jorden då istället försöker utplåna människan

Jag känner en som var i Thailand som var 10min innan där var flodvågen slog till som mest han var på en buss till nått annat ställe i Thailand han hade verkligen tur :(

Min fröken var där men som tur vad så han dom upp i bergen

:(

På tv i morse sa dom att det kunde vara upp till 4000 döda svenskar och allt som allt 87000 människor. Många saknas ju fortfarande och dom kan ju vara vid liv om dom har blivit upp plockade av någon.

Läste i tidningen att dom hittade en 20 måndaders gamal bebis flytandes på en maddras. Och han överlevde. Otroligt att maddrasen inte välte.

Det är tråkigt att höra om alla som har förlorat någon, och man väntar bara på att se ett bekant ansikte i tidningarna.

Men det är ju roligt att höra alla som har återförenats igen. Det var en 17 tjej som hade kommit i från sina föräldrar och tagit sig upp på en pickup som åkte förbi på en väg. Hon hittade sin pappa sittandes på hotelets tak och mamman hittade dom på sjukhuset så alla klarade sig.

Dom interjuvade en man som hade letat efter sin sambo enda sedan i tisdags, det är så tråkigt att höra sånt för troligen så är hon ju död.

Forskarna tror ju att det ska slå ner en komet om 25 år, och att när den slår ner kommer det att bildas en jätte våg.

Forskarna tror ju att det ska slå ner en komet om 25 år, och att när den slår ner kommer det att bildas en jätte våg.

Och så var det visst någon klippa som skulle falla ihop, den vågen skulle kunna dränka en tredjedel av USA vad jag har hört... :(
31 Dec 2004

jag var där när det hände! :blink: :( :o :huh: :bah

satt och åt frökost när det hände helt plötsligt sprang alla men ingen viste varför. mitt hotel klarade sig bra men nåra blev skadade.1 på vårat hotel dog och typ 20 skadades.många har inga kläderoch sånt. jag var vid karonbech.först var det rykten om att det va en bomb på stranden! då trodde alla att det var därför alla sprang.EN kille trode det var en teroristattack!

patong och ett annat ställe va värst. patong va aldeles brevid oss?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in