Hoppa till innehåll

Hjälp! The Legend Of Zelda:a Link To The Past.


alord

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst teamquaqua

Du ska gå högst upp på berget sen gå på den konstiga blåa grejen så du blir en kanin sen ställer du dig där marken är ljusare och använder magic mirror lr va den nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Gäst AntonJ3000

ja vill ha.master sword,moon pearl,hookshot,silver pillar,tittan´s mitt,hamare å de där tre sakerna. :bah:

 

Master Sworld Får du efter 3:je templet i Light world (du måste gå till lost woods)

Moon pearl får du i 3:je templet(Mountian Tower)när du rammlar ner i ett hål

Magic Hammer får du i 1:st Templet i Darkworld

Tre sakerna? menar du pedants? om du menar pedants får du det i 3 olika tempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej.

alord, jag tokar det som att du har klarat åtminstone de två första templen, är jag rätt på det? Har du då också fixat Moldorm (bossen i tornet på berget)?

Om du inte har det, så tala om det så kan vi guida dig rätt här.

 

Men om du gjort det, och fortfarande inte har Master Sword, så ta en sak i taget nu. Först behöver du svärdet, annars kommer du aldrig vidare.

Du har alla tre pendants då? Det borde du ha om du klarat alla tre templens bossar. Då går du till skogen uppe i nordvästra hörnet (se kartan om du inte vet var det ligger). Ta någon av ingångarna och leta runt där, gå genom lite stockar osv tills du kommer ut i en glänta där det springer en massa djur (försök inte fånga dem, det går inte). Bara gå rakt upp och ta svärdet. Har för mig att du måste ställa dig ovanför svärdet och trycka nåt, bara testa så går det snart.

 

När du har svärdet får du se en scen där Zelda har blivit kidnappad igen. Nu ska du ta itu med Agahnim, trollkarlen som kidnappade henne. Han finns i Hyrule Castle. Så gå dit, in i slottet och ut på andra våningen. I mitten av terassen ska du använda Master Sword för att få bort magi-barriären, och gå in. Ta dig genom stället så möter du snart Agahnim.

Besegra honom så kommer du till Dark World. Sen borde du klara dig själv en bit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...