💬
Logga in
Fuska.se

Diablo II

604 svar · startad

Är Diablo svår :?:

Jag ligger på det där updraget med Hell's forge men jag kan bara inte döda alla fiender som finns där nere.

Finns det något enkelt sätt att döda dom på :?:

PS: jag är en Necromancer på level 28

Diablo är inte så svår, men minibossarna som kommer före honom gör det svårare.

hehe, det vet jag.

eller kommer dom efter att man har klarat Hell's forge :?:

Dom kommer när man aktiverar "seals" för att Diablo ska komma fram.

Dom kommer när man aktiverar "seals" för att Diablo ska komma fram.

mm, det är as jobbigt (fall man inte har så mycket level)

13 Oct 2003

Vad har du satsat dina skills på? lite på skeleton väl? Och golem?

Om inte så är du dum. Man ska ha en bra hireling och en golem eller blod golem eller iron golem och lite skeletons så kan du klara dessa seals.

det är inte så svårt. från tre kommer det monster men inte från de två sista.

PS: Jag har en Paladin på level 47 Nightmare act 3 expansion gubbe och han dog många gånger mot Diablo på grund av hans attacker.

Satsa fullt på Skelett och Golem.. Spelet är i princip ganska lätt.

Var hälst i hög Level..

Men var kan jag träna :?:

Men var kan jag träna :?:

i act3 om du dör mycket i act4 men om du inte dör ska du bara döda fiender i act4 varsomhelts

jag har sorc och barb på lvl89!

14 Oct 2003

OK, men måste man döda Diablo medans man öpnar dom där "Seals" :?:

man kan inte möta diablo innan man har öppnat alla

PHU, tur för anars var man ju tvungen att öpna dom och slås mot Diablo samtidigt :?

I expansion pak så finns det ju en ny act, vilken är det

act, I, II, III, IV eller V :?:

V är ny ( V=5 )

V är ny ( V=5 )
Druid är ganska grym emot Assasin..

Satsa på golem och skeleton. När du kommer till levl 30 så ska du ta på antingen bone spirit, revive, fire golem, eller en curse. Jag skulle ta på revive, för då kan du återhela ett monster som ditt eget. Och då kan den få slåss mot Diablo med dina golems, helst ska du ha ett på alla 3 golems, skeletons och din hireling, om den inte kostar för mycket att hela upp igen. Och skulle ditt revivade monster dör hela upp ett nytt! Igen! Och igen! Och igen! Och igen...

När du kommit till Akt V så ska du inte leta upp Baal så fort du kan, för du måste möta, Fallen Shaman minions, Unraveller minions, Council Member minions, och Venom Lord minions (dom kanske inte heter Venom Lord men de har samma form), och Baals favoriter:Minions of Destruction, med Lister the Tormentor i täten, och han har spectral hit! Ett tips till alla er som ska möta dom:gå inte in på dom direkt, för då dör ni direkt! De har Knockback och är jättestarka, så döda en i taget, annars dör ni, även om ni har en barbar med whirlwind! En jättebra Sorceress kan kanske klara dom, men håll er undan från dom!

Du samus aran ska absolut hålla dig undan och låta dina golems och skeletons sköta allt. En grej du kan göra ifall du inte vill möta dessa monster, är att springa bort från Baals throneroom så att de följer efter. Stanna inte! Spring, och sedan ska du springa tillbaks till throneroomet, och då ska Baal ha gått in i Portalen till Worldstone chamber. Kom ihåg att Baal komer att kopiera sig själv då och då, men kopian är inte lika stark som Baal. Var på Level 45-47 när du möter honom.

Satsa på golem och skeleton. När du kommer till levl 30 så ska du ta på antingen bone spirit, revive, fire golem, eller en curse. Jag skulle ta på revive, för då kan du återhela ett monster som ditt eget. Och då kan den få slåss mot Diablo med dina golems, helst ska du ha ett på alla 3 golems, skeletons och din hireling, om den inte kostar för mycket att hela upp igen. Och skulle ditt revivade monster dör hela upp ett nytt! Igen! Och igen! Och igen! Och igen...

När du kommit till Akt V så ska du inte leta upp Baal så fort du kan, för du måste möta, Fallen Shaman minions, Unraveller minions, Council Member minions, och Venom Lord minions (dom kanske inte heter Venom Lord men de har samma form), och Baals favoriter:Minions of Destruction, med Lister the Tormentor i täten, och han har spectral hit! Ett tips till alla er som ska möta dom:gå inte in på dom direkt, för då dör ni direkt! De har Knockback och är jättestarka, så döda en i taget, annars dör ni, även om ni har en barbar med whirlwind! En jättebra Sorceress kan kanske klara dom, men håll er undan från dom!

Du samus aran ska absolut hålla dig undan och låta dina golems och skeletons sköta allt. En grej du kan göra ifall du inte vill möta dessa monster, är att springa bort från Baals throneroom så att de följer efter. Stanna inte! Spring, och sedan ska du springa tillbaks till throneroomet, och då ska Baal ha gått in i Portalen till Worldstone chamber. Kom ihåg att Baal komer att kopiera sig själv då och då, men kopian är inte lika stark som Baal. Var på Level 45-47 när du möter honom.

det räcker med en barbar på lv 25 mot diablo, o en på lv 37-40 mot baal, om man kan nåt om spelet

15 Oct 2003

Tyvärr så kan en Paladin med väldigt bra holy freeze döda en barbar ganska lätt. Det är bara att springa ifrån, ha holy freeze på, och låta barbaren komma, sen kan du medans han är långsam och fortfarande lite frozen så kan du använda FoH(Fists of Heaven), till att döda han, plus might och charge, så dör han lätt. Alltså, Holy Freeze, FoH, Might och Charge, och sedan gör du samma sak igen. Om du vill gå upp i level så gå runt i hela akt IV och III så får du pengar och items att sälja eller använda. Vad har du för Hireling och vad heter han/hon? Berätta det och vad han/hon har för vapen? Berätta samus aran. Jag vill veta det och vad du har för vapen så kan jag säga när du ska döda Diablo. :!:

Jag har en paladin på level 32 och jag har Thorns och charge thorns är bäst med paladinen för min slå till backa till 1000% charge har jag för att min Zeal slår för mycket :roll: .

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in