Hoppa till innehåll

Rpg Maker?


nebbig
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, nu är det så här att jag har 2 frågor om Rpg maker.

För det första vill jag veta varför gubben inte rör sig ur fläcken när den går in i en byggnad.

Båten gör likadant när man går in i den.

Sen undrar jag hur fienderna ska ställas in så att de försvinner från banan efter att man slagit ihjäl dem.

 

Det var nog det ja, hoppas nån svarar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Beldur

Jo att den inte går kan vara det att du som mark har något som den inte går på... (Något som inte är mark) Allt annat kan jag tyvärr inte svara på. :(

Redigerat av 0035
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo att den inte går kan vara det att du som mark har något som den inte går på... (Något som inte är mark) Allt annat kan jag tyvärr inte svara på. :(

Jag har ett stengolv som jag har haft inställt på både Grass och Wasteland, men inget funkar...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Beldur
(nebbig @ 04/01-2005 17:51:29)

Jo att den inte går kan vara det att du som mark har något som den inte går på... (Något som  inte är mark) Allt annat kan jag tyvärr inte svara på. :(

Jag har ett stengolv som jag har haft inställt på både Grass och Wasteland, men inget funkar...

Stengolv ska fungera kolla på database om det fungerar...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(0035 @ 04/01-2005 19:57:31)
(nebbig @ 04/01-2005 17:51:29)

Jo att den inte går kan vara det att du som mark har något som den inte går på... (Något som  inte är mark) Allt annat kan jag tyvärr inte svara på. :(

Jag har ett stengolv som jag har haft inställt på både Grass och Wasteland, men inget funkar...

Stengolv ska fungera kolla på database om det fungerar...

Joo...lite fel i databasen, men nu funkar stengolvet som det ska. (det kanske egentligen var en stenmur) :P

 

Men jag gjorde samma inställningar med båten och inget hände... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Beldur
(nebbig @ 05/01-2005 08:51:19)
(0035 @ 04/01-2005 19:57:31)
(nebbig @ 04/01-2005 17:51:29)

Jo att den inte går kan vara det att du som mark har något som den inte går på... (Något som  inte är mark) Allt annat kan jag tyvärr inte svara på. :(

Jag har ett stengolv som jag har haft inställt på både Grass och Wasteland, men inget funkar...

Stengolv ska fungera kolla på database om det fungerar...

Joo...lite fel i databasen, men nu funkar stengolvet som det ska. (det kanske egentligen var en stenmur) :P

 

Men jag gjorde samma inställningar med båten och inget hände... :unsure:

Konstigt... Men hur går det nu då? Vilket program använder du? 2000 2003 Xp?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(0035 @ 05/01-2005 09:15:07)
(nebbig @ 05/01-2005 08:51:19)
(0035 @ 04/01-2005 19:57:31)
(nebbig @ 04/01-2005 17:51:29)

Jo att den inte går kan vara det att du som mark har något som den inte går på... (Något som  inte är mark) Allt annat kan jag tyvärr inte svara på. :(

Jag har ett stengolv som jag har haft inställt på både Grass och Wasteland, men inget funkar...

Stengolv ska fungera kolla på database om det fungerar...

Joo...lite fel i databasen, men nu funkar stengolvet som det ska. (det kanske egentligen var en stenmur) :P

 

Men jag gjorde samma inställningar med båten och inget hände... :unsure:

Konstigt... Men hur går det nu då? Vilket program använder du? 2000 2003 Xp?

2000. Jag tänkte kolla i den databasen en gång till, men jag hittar den inte... :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur menar du det dära med monsterna..asså menar du som på Zelda eller menar du så att det blir en fight och sen om du har vunnit försvinner monstret..

 

När du har gort själva monstret i en event så klickar i den stora rutan och klickar på Enemy Encounter. Sen väljer du vikken Monster Group du ska ha.. Sen klickar du på en ruta som heter Defeat Handle elelr nått sånt så klickar du OK.

Sen så ser du att det står typ så här

 

<>Victory<>

 

 

<>Defeat<>

 

 

<>End<>

 

På vicory skriver du typ en message om du vill..annars gör du så här

 

Du skapar en ny Switch efter Victory, Sen gör du en ny sida sen sätter du den lilla rutan tom, asså rosa ruta. Sen tittar du lite längre upp där står det en ruta med Switch, eller Trigger Switch jag minns inte..klicka och sätt in den switchen du gorde. så klart..

Ska se ut ungefär så här.

Glömm inte att göra något på Defeat att det går över till Game over screen eller nåttt sånt..

 

<>Victory<>

<>Switch(001)<>

 

 

<>Defeat<>

<< game Over<>

 

<>End<>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur menar du det dära med monsterna..asså menar du som på Zelda eller menar du så att det blir en fight och sen om du har vunnit försvinner monstret..

 

När du har gort själva monstret i en event så klickar i den stora rutan och klickar på Enemy Encounter. Sen väljer du vikken Monster Group du ska ha.. Sen klickar du på en ruta som heter Defeat Handle elelr nått sånt så klickar du OK.

Sen så ser du att det står typ så här

 

<>Victory<>

 

 

<>Defeat<>

 

 

<>End<>

 

På vicory skriver du typ en message om du vill..annars gör du så här

 

Du skapar en ny Switch efter Victory, Sen gör du en ny sida sen sätter du den lilla rutan tom, asså rosa ruta. Sen tittar du lite längre upp där står det en ruta med Switch, eller Trigger Switch jag minns inte..klicka och sätt in den switchen du gorde. så klart..

Ska se ut ungefär så här.

Glömm inte att göra något på Defeat att det går över till Game over screen eller nåttt sånt..

 

<>Victory<>

<>Switch(001)<>

 

 

<>Defeat<>

<< game Over<>

 

<>End<>

Jo, din första fråga; jag menade ett monster som blockerar en väg och som då måste försvinna när man besegrar det, men tack för hjälpen! :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...