Hoppa till innehåll

Zelda Minsih Cap - Figures

majstro

Rekommendera inlägg

Spelade klart spelet precis. Blev rätt imponerad av att CapCom lyckades göra en uppföljare till zelda som verkligen hade zelda andan samtidigt som lite nya idéer var implementerade. Sista bossen var lite små trisst. Gick för mycket ut på att bli 4 links och slå som en vilde ;o

Min fråga:

Har någon orkat få ihop alla figures och sett om något skojsigtt händer då?

Funderar på att samla ihop alla men det är ett jäkla bökande för att lyckas med det. Har iförsig bara ca 30 kvar så det är inte så långt kvar.

Och alla kingsstone pieces eller vad de hette. Någon som fått ihop alla dessa?

Får se om jag pallar. Har även där ca 30 kvar.

~Majstro~

Redigerat av majstro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte lyckets byta alla stenarna än men har hört rykten om att det finns ett hus i stan (bredvid skomakaren) Där det inte går att komma in i genom ena dörren. I huset finns ett kvartshjärta och två kistor. Är det nån annan som kommit in där på nått annat sätt??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp det stämmer att man skall gå till denna gubbe när man har fått ihop alla figures. Har ej orkat med det ännu så jag vet inte vad som händer då.

Anledningen till att jag ansåg att det finns ett mål att uppnå med kingstone bitarna är för att snubbarna i kostym som säger att de vill bli en fairy har någon form av nedräkning på antal lyckade kingstone bitar. Och vid ett tillfälle sa de att den som lycks finna allar kommer det hända något lyckligt med. Just nu säger de "You have 34 more to go!" till mig.

~Majstro~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok nu är det gjort :)

Samlade ihop alla jäkla figures vilket var en rätt onödig grej.

*Spoiler*

Om ni inte vill veta vad som händer när alla är samlade så läs ej ;p

När man har fått sista figuren ramlar snubben i golvet och efter att ha rest sig häppet upp ger han dig en Carlov Medal som är en guld medalj format som ägarens egen skalle.

Med denna medalj kan man få tillträde som vi misstänkte till det låsta huset genom att snacka med snubben som sitter utanför på en stol, denna man blir helt förstummad att man verkligen samlat ihop alla figurerna. Vad finns då inne i huset? En hjärtbit som man kan se sen tidigare genom den andra dörren och i alla tre kistorna finns onödiga rupies. Något mer? Jo gramofonspelaren är till för att lyssna på alla låtar som finns i spelet. Totalt 52 låtar. Var detta värt besväret med att samla ihop till alla figures. Svar: NO way! ;p

~Majstro~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men majstro var finns de gubbarna då??

Jag förstår inte riktigt vilka gubbar du undrar över ? De som vill bli fairys? Om du menar dessa så finns det totalt 4 styckna har jag för mig och den som är närmast staden är direkt höger om links eget hus.

Om du menar gubben som frågar om figures så sitter han till en början inne i cafét. Men efter ca halva spelet sätter han sig på en stol utanför cafét.

~Majstro~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjaa... för det första kan man slå ihop två kingstones med vardera snubbe. Sen ger de olika tips och även en massa skitsnack. Men när de säger hur många kingstones jag har kvar att finna säger alla samma sak.

Jag börjar misstänka att det stora ringklockan i mitten av staden har något med att få ihop alla kingstones att göra. För det var någon kvinna i staden som sa något om att när klockan ringer kommer något bra att hända. Och dessa fairy snubbar säger något om att man blir lycklig om man får ihop alla.

Får se, senast jag checkade hade jag 13 kvar eller något sånt.

~Majstro~

Redigerat av majstro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...