Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

fick zoo tycoon complete collection idag, men jag kan inte spela det pga att skärmen "blixtrar". har avinstallerat men hjälpte inte.

någon mer som varit med om detta eller behöver jag bara nya drivrutiner till grafikkortet?

mvh

Skrivet

Jag vet inte om detta är lösningen?

Men du kan ju testa och dra ner kapaciteten på din bildskärm, till ungefäe 800x600.

För att göra detta går du in på "kontrollpanelen" och sedan "Bildskärm" samt gå på fliken "Inställningar", sedan finns det en liten pil där, dra den lite till vänster tills det står "800x600 Bildpunkter" inder pilen. sedan värkställ och ok.

Testa sedan och köra programmet.

Om du redan har upplösningen på 800x600 så testa och höja eller sänka, beror på vad du har för grafikkort ;)

Om inte detta funkar så kan jag tyvär inte hjälpa dig.

Skrivet

provade att köra spelet i lägre upplösning; det hjälpte en stund men sedan blixtrade det som f*n igen. min pappa sa att han skulle ladda ner en ny drivrutin till grafikkortet i morgon, så jag får se vad som händer då.

vi har just fixat bredband (lite sent kanske....) och i erbjudandet fick man då tre spel bla zoo tycoon och halo, som inte heller funkar. jag är inget teknikfreak så jag kan inte laga såna här saker själv riktigt, men pappa får väl kolla på det också sen......

tack för tipset iaf!

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...