💬
Logga in
Fuska.se

Dödshjälp

32 svar · startad

Det är ju bättre om man tar självmord för då trasslar man inte till det så mycket för anhöriga.

Jag läste i Aftonbladet om en amerikansk man som skulle ta självmord så han satte sig i bilen och parkerade den på en tågräls, men så ändrade han sig plötsligt och lämmnade bilen på tågrälsen så när tåget krokade med bilen dog 12 st och flera skadades. Nu är han dödsdömd i stället!

Det var ju smart <_<

↗ till inlägget

Synd?

Ja, ett brott. Men man belönas såklart inte med straff, eftersom man redan är död.. Men

Dom som beslutat att det är förbjudet att ha dödshkälp kan ju tänka på en sak.

Tänk om t ex ens mamma ligger på sjukhuset efter en mycket svår bilolycka och behöver en massa apparater för att kunna hållas vid liv så är det ju bättre att hon får somna in än att låta henne ligga där.

För det är nog mest jobbigast för hennes annhöriga att bara se henne ligga där och inte kunna hjälpa henne.

31 Jan 2005
↗ till inlägget

Synd?

Tja, man utdelar ju faktiskt ett dödstraff åt sej själv? Men kroppen är ju faktiskt det enda som vi människor faktiskt äger, så en borde man väl få bestämma över själv?

Självmord är bättre på det sättet att ingen kan hamna i fängelse som vid dödshjälp. Men för anhöriga tror jag att självmord är värre för då får dom en massa ångest tankar. Men vill man verklign dö så ska man göra det.

2 Feb 2005

Men den som hjälper en med dödshjälp, kommer den i fängelse i Sverige ?

6 Feb 2005
Moderator Moderator
↗ till inlägget

Vad tycker ni?

Skall det vara lagligt att hjälpa en svårt sjuk person att dö om denne så önskar?

ja det är klart, så j*vla dumt att slösa pengar på döende!

10 Feb 2005

jag skulle Tagit en Spruta om jag skulle Dö på ett Avslappnat sätt

11 Feb 2005
Moderator Moderator

Onödig tråd, finns ju bara ett självklart svar!

13 Feb 2005
(Jellyfish @ 19/01-2005 15:30:55)

Det är väl en persons eget val om den vill dö?

Det tycker jag också att det borde vara, men i Sverige klassas det som mord om du hjälper en människa som vill det till att dö.

Så sjukt är det.

Jag håller med

11 Mar 2005

Jag tycker att man ska få ha dödshjälp här i Sverige. Om man vill dö så får man väl göra det? Sverige är ett konstigt land...

19 Mar 2005

ibland är det det ja...........

10 Apr 2005
Moderator Moderator
↗ till inlägget

Jag tycker att man ska få ha dödshjälp här i Sverige. Om man vill dö så får man väl göra det? Sverige är ett konstigt land...

ja dödshjälp borde finnas, det är ju inte lika kul att ta självmord

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in