Hoppa till innehåll

Pokemon Ruby

Rekommendera inlägg

Skrivet

...nu vill jag en gång för alla fråga...

Vad kan man göra efter det att man klarat pokemon ligan?

Förslag jag fått hittills är följande:

Fånga Regi-bröderna

Fånga Rayquaza

Fånga resten av alla pokemon

Träna alla pokemon till lvl 100

...jag har klarat en del punter och håller på med resten...

men jag vill veta vad man mer kan göra.

Efter att jag tränat klart och fångat klart tror jag jag tänker dra mig tillbaka, jag tänker välja ett ställe där jag tänker lägga min bas på.

Och så en följefråga, var kan jag ha min bas, finns det något ställe ni tycket är hemlighetsful och inte vem som helst kan veta det.

I så fall, vill du då dela med dig det till mig?

...Och en sista fråga, kan man vinna Battle tower?

Gäst Tomatketchup
Skrivet

Så här är det:

1.Du kan fånga Rayquaza

2.Du kan fånga Latios(Ruby)och Latias(Sapphire)

3.Om du går till Stevens hus i Mossdeep City är det en Poke boll,ta den och du får Beldum!

4.Du kan köra i Battle Tower

5.Du kan va på S.S Tidal(båten).

6.Kolla på Tv och du kanske får se om Clear-out-sale(alla saker kan du ha i din bas).

7.Kolla på Tv och se om Skitty och Surskit säsongen(alltså,du kan hitta dom enklare!)

Sen var det inget mer.

OBS:Du kan såklart få upp dina Pokemon i lv 100 innan du klarat Pokemon ligan

Gäst Perisoreus
Skrivet

Att få de till lv hundra innan Pokéligan är jättesvårt. Jag har använt 250 timmar till det och fortfarande har jag ingen på lv 100.

Skrivet

isåfall vill jag veta när ma vinner battle tower?

hur många skall man vinna över... eller skall man bara försöka vinna så många som möjligt?

jag har min swampert på lvl 100, det tog inte lätte långt tid.. men resten av mina pokemon ligger dåligt till!

Gäst Perisoreus
Skrivet

Battle Tower kan vinna oändligt med gånger, men det blir alltid sju i taget. Då när man är inne får man inte använda några Items och de tre (ingen legendarisk) man i början väljer ska man använda tills man vunnit över de sju som är där inne. Varje gång du vinner över ngn får dina Pokémon fullt med liv. Om man vinner över dem kommer det upp på en lista att man vunnit sju gånger i rad och så får man ett litet pris. När det står att man vunnit 50 gånger eller mer får man bättre priser och när det överstiger hundra får man ännu bättre priser.

Gäst Tomatketchup
Skrivet

ja så är det men när man får 50 får man något Secret Base sak typ Silver något och när man e på hundra så får man Gold nånting

PS:Min kompis har den och ja meDS

• Skapa ny...