Game Master Skrivet 1 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2005 Jag fick harvest moon för några dar sen och är på kapitel/år 2 och är gift med Muffy... Jag har några frågor: 1. Vad ska man göra på andra året? 2. Kan man köpa sakerna från Tv shoppen :blink: isånnafall, hur? Happy for answers! :gitarr: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link_Cable Skrivet 1 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2005 TVshop? Det finns väl bara tvshop i fomt? Man ska inte göra nåt spec i andra året... bara gå omkring och sköta gården... fösöka va så snäll mot den gamla gubben som möjligt för han har förlorat sin fru (hon dog) det kan man bara göra år två för det är försent år tre... om man är snäll mot honom o ger honom fisk o så får man ett bättre fiskespö :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Game Master Skrivet 1 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2005 (redigerat) Nej om man tittar tidigt på tv:en så ser man tvshop där man kan köpa saker för 98.000 :mellow: åh... Det ska jag göra, jag vet att han förlorade sin fru för jag såg gravstenen igår :cry: aja men... kan man inte göra nått annat på år 2 för jag brukar bara gå runt och ha tråkigt till 9 pm efter att tagit hand om gården... Juste det var bara 1 till fråga ^^' andra kapitlet heter ju "Happy Birthday" betyder det att nån kommer fylla år eller är det bara namnet liksom? Redigerat 1 Mars 2005 av Game Master Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 1 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2005 Okej, såg inte det här inlägget innan. Ska se om jag kan svara. TV-shoppen Har du först läst vad de säger i shoppen, så ser du att det är totalt oseriöst. Den TV-shoppen är bara till för att skämta med dig, det går inte att köpa grejerna. Brukar läsa där ibland när jag får lust att ha lite kul. Oerhört underhållande. Andra året Ska dra det viktigaste du ska göra nu Sonen Du har ju fått en liten grabb nu. Honom kan du prata med, lyfta upp, kela osv. Se till att varje dag kela med honom. För att det ska gå måste han be dig om att bli upplyft. Gör det då och kela med honom i sisådär 15-20 sekunder (skäm inte bort honom, det kan bli problem senare). Gör det ett par gånger om dagen. Du kan också bära runt honom och visa honom för folk i byn, det är viktigt för att han ska välja jobb senare. Din grabb kan få ett av sex olika yrken senare i spelet, och det är upp till dig att påverka honom. Visa honom dina djur, det är bra om du vill att han ska lära sig att gilla dem. Djuren Försök skaffa en damm (pond) och ha åtminstone en tjur och en ko, gärna två. Om du har dammen kan du få ankorna nån gång under sommaren och framåt. När din ko slutar ge mjölk måste du få den att kalva för att få mer. Sen är det inte mycket mer, fortsätt lära känna folk i byn, fiska osv. Du kan också bli kompis med Tartan, gå in i Takakuras hus nån gång när han är där så, om du har tur, får du en scen där du träffar Tartan. När du är vän med Tartan kan han göra dina frön bättre och du kan korsa växter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Game Master Skrivet 1 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2005 Okej, såg inte det här inlägget innan. Ska se om jag kan svara. TV-shoppen Har du först läst vad de säger i shoppen, så ser du att det är totalt oseriöst. Den TV-shoppen är bara till för att skämta med dig, det går inte att köpa grejerna. Brukar läsa där ibland när jag får lust att ha lite kul. Oerhört underhållande. Andra året Ska dra det viktigaste du ska göra nu Sonen Du har ju fått en liten grabb nu. Honom kan du prata med, lyfta upp, kela osv. Se till att varje dag kela med honom. För att det ska gå måste han be dig om att bli upplyft. Gör det då och kela med honom i sisådär 15-20 sekunder (skäm inte bort honom, det kan bli problem senare). Gör det ett par gånger om dagen. Du kan också bära runt honom och visa honom för folk i byn, det är viktigt för att han ska välja jobb senare. Din grabb kan få ett av sex olika yrken senare i spelet, och det är upp till dig att påverka honom. Visa honom dina djur, det är bra om du vill att han ska lära sig att gilla dem. Djuren Försök skaffa en damm (pond) och ha åtminstone en tjur och en ko, gärna två. Om du har dammen kan du få ankorna nån gång under sommaren och framåt. När din ko slutar ge mjölk måste du få den att kalva för att få mer. Sen är det inte mycket mer, fortsätt lära känna folk i byn, fiska osv. Du kan också bli kompis med Tartan, gå in i Takakuras hus nån gång när han är där så, om du har tur, får du en scen där du träffar Tartan. När du är vän med Tartan kan han göra dina frön bättre och du kan korsa växter. Tack :D Stor hjälp Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg