Hoppa till innehåll

Super Mario Bros 3

Rekommendera inlägg

Det finns också ett vitt svamp hus på varje ojämn värld, där man får en P-vinge.

Jag skulle kanske aldrig få reda på det här om jag inte skulle få låna kompisens Mario 3 guide...blev överlycklig, och har hittat massor av coola grejjer som jag inte visste fanns.

Hade denna guide när jag var liten men den slarvade jag ju bort. Trodde jag aldrig skulle få titta i någon sådan igen :(

Skall snart göra en guide om spelet tror jag, nu när jag kan allt!

ankare har aldrig hört eller fått men om du använder flöjten du menar så kan du åka till en annan värld

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Gäst Tomatketchup

Jag kan ett jätte bra tips om flöjten,på värld ett i det lilla slottet så när man kommer till ett sånt där sködpadds-sklett vid en dörr så finns det ett frågetecken,hoppa under det och det kommer ett sånt där löv,sen så ska du ta sats och flyga upp.Då kommer du se en flöjt,ta flöjten.Sen har du klarat banan.Den andra ska man ha tur på man ska hitta ett i ett sånt där svamphus där det finns 3 kistor.Ta en kista och om du har tur kommer en flöjt.Nu ska du använda den första flöjten,då kommer du till Warp World.Använd den andra och du kommer till det 8:onde warpröret.Gå i det och du kommer till 8:onde världen.Smart va? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

flöjt 1: 1-3

flöjt 2: första fästningen (måste vara stor för att kunna få tvättbjörns dräkten från "frågetecknet")

flöjt 3: hacka sönder jord högen längst upp till höger på andra världen

Jag är i alla fall klar med guiden nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...