Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Innan du kontaktar oss ser vi gärna att du har följt nedanstående steg så att vi kan ge dig den bästa möjliga support vi kan. Du kan även titta på våra supportsidor för respektive spel.

 

1) Uppdatera drivrutiner för ljud- och grafikkort. Gå till ljud- och grafikkorttillverkarens hemsidor på Internet och ladda där hem de senaste drivrutinerna för dina kort. Installera dem sedan enligt de instruktioner som finns på respektive hemsida.

 

Information om drivrutiner och hur de installeras hittar du här!

 

2) Installera om spelet. Börja med att avinstallera spelet, ta sedan bort alla mappar som kan ligga kvar efter avinstallationen och installera spelet på nytt.

 

3) Stäng av alla aktiva program. Tryck på Alt-Ctrl-Delete och stäng av alla aktiva program förutom Explorer och Systray (Gäller ej Windows 2000 och Windows XP).

 

4) Kontrollera om det finns någon uppdatering för spelet. Antingen så finns det en funktion i spelet (Autoupdate, Sök efter uppdatering) som uppdaterar spelet, eller så kan du ladda hem den senaste uppdateringen (Patch) från spelets hemsida. VI har även en del uppdateringar under "Downloads"

 

5) Testa att stänga av DMA för din CD-enhet .

 

a. Högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper. (om du har Windows 2000 eller Windows XP skall du sedan klicka på Maskinvara > Enhetshanteraren > IDE - Styrenheter > Primär IDE kanal > Avancerade inställningar)

b. Gå till fliken Enhetshanteraren och klicka på plustecknet bredvid

"CD-ROM" så att din CD-ROM spelare dyker upp.

c. Markera din CD-ROM genom att vänsterklicka på den. klicka sedan på

knappen Egenskaper.

d. Gå till fliken Inställningar.

e. Om DMA är förbockat, så bocka av det. Obs! Bocka inte för DMA om det är

avbockat!

f. Om synkroniserad dataöverföring är förbockat så bocka av det. Är det

avbockat så bocka för. Klicka på Verkställ och OK när du är klar.

 

6) Om detta inte hjälper, kör programmet GO_EZ.EXE eller IP.EXE som skall finnas med på CD-skivan. Om det inte ligger med kan du ladda hem det från vår Download-sida, där heter det Support.EXE. Kör programmet och spara informationen med ”Save info” eller ”Save to desktop”. Maila sedan den textfil som programmet skapar till oss tillsammans med en beskrivning av problemet.

 

7) När du har gjort dessa steg är du redo att kontakta oss, klicka här för mer information om hur och när du kan göra det.

 

 

KÄLLA: EAGAMES :rolleyes:

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...