Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjabba tjena hallå!

Jag och en god vän håller på och bygger upp en retro spel sida. Vi behöver hitta någon lista där det står när spel släpptes i Sverige. Har letat i timmar men utan resultat. Hittar inget på Bergsala.se eller Nintendo.se

Det borde ju finnas någonstans. Någon som vet?

PS. tråden finns även i ett annat forum

Skrivet

Finns det ingen kundkontakt på Bergsala.se som ni skulle kunna använda? När spelen släpptes i Sverige är nog svårt att få fram, men det lär stå i dom gmal Nintendo-tidningarna från runt början av 90-talet, men dom är ganska svåra att få tag på. Har för mig det var ett ställe på Öland som sålde såna förut, men det var för typ 7-8 år sen jag var där sist och jag minns inte vart det låg, för jag var så liten då. Det är iaf där jag köpt alla mina gamla fina Nintendo-magasinet.

Skrivet

Jag får säkert söka mig till någon kontakt person på Bergsala om det går då. För det är tråkigt att inte veta precis när spelen släpptes. Det är ganska lätt at ta fel på ett helt år om man kollar in Copright datum. Men jag får tacka så mycket för hjälpen i alla fall ouagadougo!

Skrivet

Det är klart. Tycker det är kul med visat intresse. Vi håller väl på att skriva lite recensioner, guider och lite skit. ska också försöka få en del speedrun filmer till sidan. Men vi håller på att samla material så jag vet inte när sidan blir klar. kanske om en månad eller 2...kanske om ett halv år. För det tar mycket tid...

Skrivet

Ok, det har i alla fall löst sig nu. När sidan är klar ska han på Bergsala ge mig alla release datum :D . Med andra ord är tråden slut!

Tack för hjälpen!

• Skapa ny...