Hoppa till innehåll

Frågor Om World Of Warcraft


Doed

Rekommendera inlägg

Jag har en kompis som spelar wow men jag har ändå några frågor innan jag börjar betala.

 

Är det värt att betala för? Hur många månader mer kommer de vara populärt?

 

Finns det några liknande spel som kanske är bättre?

 

När man har loggat in första gången på wow får man ett val som jag inte riktigt fattade. Man får välja mellan Normal, Role playing och någonting annat. Är det någon som kan förklara dom här valen? Vad dom betyder och vad det är för skillnad på dom. Kan man ändra dom sen när man har börjat spela och sedan kanske ångrar sig?

 

Om ni har någonting annat att säga om spelet får ni gärna göra det. Jag skall nog börja spela efter sommaren.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Väldigt värt pengarna.

2. Kommer att ta flera år innan det kommer att bli lite mindre populärt, men det kommer att finnas väldigt länge iallafall.

3a. PvP = Player vs Player; Den mest "verkliga" server versionen, som betyder att du kan attackera någon från Alliance när som helst, och vart som helst, och vice versa.

 

3b. PvE = Player vs Enemy; Precis som ovanför, bara att man måste aktivera PvP själv genom att antingen attackera en annan PvP aktiverad spelare (Gult namn) eller skriva /pvp. (Denna server version är för som som gillar att ta allt i sin egen takt, och inte skynda på med att bli så stark som möjligt, för att överleva)

 

3c. RP = Role Playing; Precis som ovanför, bara att, istället vara sig själv, så ÄR man sin karaktär, inte sig själv framför datorn (Inte bokstavligt, förstås) Med lättare ord, man lever sig in i sin karaktär.

 

Exempel: "Titta vad jag hittade från det stora läskiga monstret i Tanaris, jag var tvungen att gömma mig, och sedan göra ett bakhåll mot den, annars hadde det varit omöjligt"

istället för "Titta vad som droppade från den där lvl 50 elite draken i Tanaris" som förekommer på PvE och PvP servrar.

 

Med andra ord, roll spel. xD

 

Men man kan ju självklart byta mellan dom olika servrarna när som.

Redigerat av 「ケイーサマ」
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...