Hoppa till innehåll

Big Bang!


Gäst ymphinorx
 Dela

Rekommendera inlägg

min teori om universums uppkomst är att allt i grund och botten är runt. atomer är runda, elektroner är runda (helt runda!) jorden är rund, solen är rund, omloppsbanor är runda. jag tror att till och med tiden är rund, den har ingen början och inget slut.

 

eller så skapades universum i andra dimensioner som vi aldrig kan förstå.

 

eller så är det så enkelt att inget existerar överhuvud taget. allt kanske bara är en illusion.

 

Nej... Jorden är tillplattad vid polerna, samma sak med solen, och omloppsbanorna är elleptiska.

 

Men jag förstår din poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

ok bigbang var en fet smäll då glukon-plasma rann tempraturen var på 25 000 000 000 000 °c och allting var extremt komprimerat därav temperaturen. jag tror på big bang till 100%

 

hur komprimerat något är har inget med temperaturen att göra. metall i fast form är mycket mer komprimerat än t.ex. luft men båda ämnerna kan ha samma temperatur utan att deras fysiska tillstånd ändras. tempraturen bildas av atomernas och molykylernas friktion mot varandra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jesus finns och fanns!

Har ingenting med big bang att göra om religionen, men vissa tror väll att en j*vla smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv.

 

antar att du är lite spirituell/andlig där...

 

Att jesus fanns kan jag dock hålla med om :)

 

And just for the record, Big Bang var ingen "smäll"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv.

 

 

ehh, oj och vilken vetenskapsman har sagt nåt sånt?

 

svårt att förstå att sånna grejjer, liv, sinnen etc utvecklades miljarder år efter "smällen" (igentligen en enorm expandering..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...