Hoppa till innehåll

Big Bang!


Gäst ymphinorx
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Kaktus-Killen

Förr sa kristna att Bigbang aldrig hänt och bara Gud skapade universum, sen när de fick det vetenskapliga beviset att universum "expanderar" från en punkt i "mitten", ändrade de sig o började säga att Gud skapade Big-bang..

 

ungefär som att byta lag man hejjar på när de man först hejjade på förlorar.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När folk frågar om bevis så tänker dem alltid på att se Guds ansikte eller få något DNA av Gud men det går inte. Så därför har jag inga vetenskapliga bevis på att Gud finns men bevis för Gud är kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.

 

Vad har ni för motbevis att Gud existerar?

 

Utvecklingsläran har själv många brister som t.e.x vad startade igång Bigbang?, vad fanns innan bigbang?, bigbang förklarar att materia och energi fanns och sen explodera men inte hur de kom till..

 

Ateister sa förut att alla människor har olika värden. Läs mer om det i darwismen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När folk frågar om bevis så tänker dem alltid på att se Guds ansikte eller få något DNA av Gud men det går inte. Så därför har jag inga vetenskapliga bevis på att Gud finns men bevis för Gud är kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.

Vad har ni för motbevis att Gud existerar?

 

Utvecklingsläran har själv många brister som t.e.x vad startade igång Bigbang?, vad fanns innan bigbang?, bigbang förklarar att materia och energi fanns och sen explodera men inte hur de kom till..

 

Ateister sa förut att alla människor har olika värden. Läs mer om det i darwismen.

 

"kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.". och vad menar du med det? varför är det ett bevis för att Gud finns? Jag skulle föreslå att du läser om inflationsteorin om du vill veta vad forskarna tror att det fanns/hände innan big bang.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte riktigt på att det var en liten ärta som sprängdes och sedan skapades hela universum. Vet inte riktigt vad jag tror..

 

1. Det var ingen ärta. Det är bara något man säger till små barn så att de skall förstå bättre.

 

2. Big bang var ingen explosion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När folk frågar om bevis så tänker dem alltid på att se Guds ansikte eller få något DNA av Gud men det går inte. Så därför har jag inga vetenskapliga bevis på att Gud finns men bevis för Gud är kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.

 

Vad har ni för motbevis att Gud existerar?

 

Utvecklingsläran har själv många brister som t.e.x vad startade igång Bigbang?, vad fanns innan bigbang?, bigbang förklarar att materia och energi fanns och sen explodera men inte hur de kom till..

 

Ateister sa förut att alla människor har olika värden. Läs mer om det i darwismen.

 

Klart man vill ha bevis i DNA formen för att avgöra om gud finns eller inte.

Om jag säger att det finns en människa som heter braskahilu och har femton hjärnor skulle du tro på det för att jag förklarade hans kärlek till oss eller skulle du tro det mer om jag hade en bild på honom.

Man kan inte tro på något man inte sett.

Motbevis för att gud existerar jovars!

- Har du sett gud?

- har någon sett gud?

- Har gud uppenbarat sig på ett sånt sett så att ingen kan säga att han inte finns?

- Var skulle gud bo om han fanns?

Finns det något bevis för att gud fanns då?

Jag tvivlar på det.

Redigerat av MascarPone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så här är det. man kan inte bevisa att gud finns, man kan inte heller bevisa att att han inte finns. så därför tycker jag det är "onödigt" att vara troende och göra dom saker som troende gör. t.ex. be och gå i kyrkan/synagogan etc. om big bang har skett eller inte är ingen fråga. så denna tråden är så gott som färdig tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...