Hoppa till innehåll

Processor


Doed

Rekommendera inlägg

Jag tycker också de medelandet va lite konstigt.

 

Men på systemkraven står det ju t.ex. rekomenderat: 2,0 ghz. om man har en AMD med 1,8 funkar det och spela än då. mäter dom ststemkraven i amd eller intel. och (som jag undrade innan) vad betyder sifrorna 3200+ eller 2800

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Siffrorna 3200+ 3500+ betyder att de är lite snabbare än en Intel på 3,2/3,5 GHZ.

En AMD på 1.8 ghz är mycket snabbare än en pentium på 3 ghz.

 

Hårddisk utrymme är inte samma sak som "minne" när man pratar om datorer. 1500 kr för 250 GB är ganska dyrt när man kan få 200GB för 900kr.

 

Om du ska ha bra grafikkort eller processor beror på vad för spel du spelar. En del kräver mycket av grafiken medan andra kräver av processorn. Skulle ändå rekomendera att du skaffar nytt grafikkort om du har en vettig processor (2,6+) (ingen celleron eller sempron bara).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för ett ordentligt svar... menom det inte står något +. t.ex. 3000 betyder det då att de e ungefär som intels 3ghz. om jag har fattat det rätt nu så är siffrorna ungefär som mhz (i "intelspråk") och pluset betyder att det e snabbare än siffran. :blink: :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...