Hoppa till innehåll

Pokérus


Rekommendera inlägg

Nix

Pokérus är ett ovanligt virus man kan få av en vild Pokémon,och det viruset smittar vidare till andra Pokémon.Pokérus gör att en Pokémon som har viruset får mycket bättre stats vid Lv.up och lite annat krux.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag översätter istället:

 

Pokerus är en liten men användbar virus som kan hjälpa dej när du tränar dina kära pokemon. Du kanske har hört av den, men chansen är att du inte har om du läser det här. Du kanske undrar

"Varför behöver jag den" eller "Hur kan en virus hjälpa min pokemon"

eller "Hur får jag den" eller "Varför frågar den här killen så många frågor till mig" Spara den föregående en,den kommer att vara täckte här

 

Låt oss börja med vad den gör. Pokerusen är, som jag sa förut, väldig hjälpfult till att träna dina pokemon. Om du har pokerus på en pokemon,

så har du märkt att det sprider sig till andra pokemon i ditt party och när du tränar upp en pokemon som har Pokerus en nivå, så kommer deras status gå upp högre än vanligt. Skälet är att pokerus dubblar effort poäng du får. I andra ord, är det som att få Macho Brace som du får i norra Mauville förutom utan speed boost och pokerus tar inte nån plats.(För mer information om effort poäng, kolla på efforts värde guide)

Det är verkligen hjälpfult. Det är viktigt att märka att pokemonen med pokerus kommer plötsligt att förlora Pokerus, och en liten punkt kommer att framträda i din pokemons status bildskärm. Om du vill ha Pokerus för alltid, försäkra dej att du då har satt en oinfecterad pokemon i din box.

 

Så hur får jag nu det här viruset?För att säga dej sanningen.....Det är mest tur, som dom flesta sakerna.Kanske inte lika mycket som att få en shiny pokemon,men ca samma tur som att fånga en shiny. För att få Pokerus måste du möta en vild pokemon som har pokerus. Du blir varnad om en pokemon i ditt party har Pokerus när du nästa gång går till pokemon centret. sjuksköterska där kommer att gå genom en

dialog med din hantering med den Pokerus efter du får dom helade.

Du can fånga det också genom att fånga en pokemon och sätta den i ditt party och låta Pokerus sprida den.

 

(förlåt om det blev felstavning eller dålig gramatik)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...