Hoppa till innehåll

Era Vaforit Spel Till Nes?


Rekommendera inlägg

Ok guys!

 

hoppas ni inte tycker den här liknar någon annan tråd så mycket. Har inte kollat så noga på de andra. skriv era FAVORITER och ge gärna kommentar varför.

Det här är i alla fall mina absoluta favoriter.

 

Mega man 3 - Mitt absoluta favorit plattforms spel just nu. lirade spelet varje dag i några månader nyss. Blev klar söndagen på påsk lovet då jag lyckades sätta en speedrun film som snart kommer att visas på Speeddemosarchive.com men clear time: 48:11...Naturligtvis var det inte sista gången jag spelade spelet men ska ta ett litet "brake" nu! Lira lite andra spel. Kanske gör en speedrun på Mario 3 om jag orkar. Så just nu är det det som gäller.

Det bästa med Mega man 3 är musiken. Introt, Spark man, Snake man, Top man och musiken när man klarat en bana är nog allra bäst.

 

Super mario bros - Det första spelet som jag ägde OCH spelade. Min fjärde födelse dag var bland dom bästa dagarna i mitt liv då jag fick mitt Nintendo. Det var den 8 Februari 1992. Jag minns fortfarande hur magiskt det var då jag kunde spela NÄSTAN hur mycket som hellst. Spelar det fortfarande väldigt ofta eftersom jag fortfarande älskar själva kontrollen och snabbheten. Nu är jag ungefär 45 sekunder från världsrekordet och kommer fortfarande träna lite då och då. Det bästa med spelet är att det inte finns något som är störande...t ex. att man kan springa hur fort som hellst utan att behöva vänta på någon kamera som går i en särskild takt.

Dock är banorna när man simmar lite dryga.

 

Super Mario bros 3 - Fick jag på min femte födelse dag och det blev mitt tredje spel som jag själv ägde. Enligt mig kanske det bästa Mario spelet någonsin. Det är det jag lirar just nu för att eventuellt kunna göra en speedrun. Mitt mål är att klara spelet utan flöjtar och någon död i hyfsad fart. Skulle vara kul att klara under 1 timma och 40 minuter. Ska spela i en månad och sedan avgöra om det är värt att fortsätta! Det tråkiga med spelet är alla dessa banor då just bilden går så sakta

 

Duck tales - Världens skönaste spel att dra igenom lite då och då. Stört skön musik, jävligt enkelt och lite udda kontroll. Någon gång ska jag köpa tvåan då ekonomin tillåter och lära känna även det!

 

Pounch out - Musiken, humorn och kontrollen är en underbar kombination!

 

Gun Smoke - Har inte spelet själv och har bara spelat det lite på emulator trots att jag hatar emulatorer. Någon dag när ekonomin tillåter kommer jag att köpa spelet. Egentligen bör inte spelet finnas bland mina favoriter eftersom jag inte spelat det så mycket. Men just nu älskar jag det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Den ultimata listan:

 

1. Legend of zelda-- Självklart det bästa NES spelet någonsin, bra musik.

2. Super Mario------ En klassiker som aldrig dör!

3. Excitebike-------- Skön musik och ett förbannat härligt spel.

4. Megaman 2------ Hur tufft e de inte me en cyborg pojke me ett gevär som arm?

5. Turtles----------- Skit kul o spela två player på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Turtles 2 tror jag du menar...snart borde min recension om spelet komma upp. Det första turtles går nämligen inte spela två spelare på.

 

Mega man 2 ska jag försöka skaffa mig på Ntsc. För där är det lite mer speed. Annars är Mega man 2 stört skönt!

 

Excite bike är skit kul....en liten stund i alla fall

Redigerat av frezy_man
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig spelat så många NES spel men...

 

1. Megaman 2 - Skaffade nyss det i GBA format, köpte det i Kina. :blink:

2. Super Mario 3 - Älskar spelet!

3. Super Mario - Inte lika bra som trean men bra är den!

4. Turtles - Asballt bara.

 

 

 

 

 

(Excite bike är... skum)

Redigerat av Naruto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Skellington

Super smasch bros: Det enda spelet jag har när jag var mindre spelade jag då och då, Nu då och då spelar vell jag nån enstakad gång per år :)

 

Super Smash Bros.? Det är till N64!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asskön tråd :D Ville bara säga det... Varför gillar man gamla NES? Är det för den underbara fyrkanten till kontroll? Den underbara musiken eller kanske sapelkänslan? Jag tror nog att dessa är bra anledningar till varför man gillar NES. På den tiden brydde man sig om det som verkligen spelar roll: Spelkänslan. Nuförtiden bryr man sig mest om grafiken och alldeles för lite om spelkänslan. En fråga till alla speltillverkare: Ska man sitta och kolla på spelen eller ska man spela dom?

Men nu back to topic...

Håller helt med Frezy_man om att ett spel inte kan bli en klassiker utan skön musik.

Här kommer nåra av mina favoriter:

 

Megaman 4: Absolut bästa spelet genom tiderna tycker jag. Underbart i allt. Musiken, spelkänslan, action... allt. Faktum är att skull mans bana på megaman 4 har den bästa tv-spelsmusiken genom tiderna. Att vara uppväxt med spelet gör också en hel del, även fast jag aldrig hade det. Det var en kompis till mig som hade det spelet och jag lånade det nästan jämt. Megaman 4 tycker jag är ett av de megaman-spel med mest action då man kan både glida och ladda upp. Fast det är en grej jag stör mig allvarligt på: På en bana så finns det en E-tank som är omöjlig att ta. Det är den i slutet på banan uppe bland molnen, den med två spindlar som boss. Hur man gör för att ta den har varit en stor gåta hela mitt liv. Om det är nån som vet hur man gör, så skriv.

 

Contra: Askul spel, särskilt om man är två. Jag och min kompis satt uppe sent om kvällarna och lirade det när vi var mindre. På några ställen så kommer man till ett ställe som är nästan 3-D. Världens första 3-Dspel!! Asgrymt att ha det på NES. Musiken är ju inte fel heller.

 

Liten överaskning: Zelda 2: Jag är en av de väldigt få som tycker att detta Zelda-spel är det bästa. Jag fattar inte riktigt varför, spelet är ju genialiskt uppbyggt. Både plattform och RPG, man kan använda massor av magier. Faktiskt det enda spel där man varken kan använda bumerang eller bomber. Musiken är väl sisådär, det drar ner betyget en del, men ändå ett underbart spel.

 

Megaman 2: Nästan i klass med megaman 4, men saknar lite action, då man varken kan glida eller ladda upp skott. Men musiken är i klass med megaman 4.

 

Turtles 2: Skitkul spel, särskilt om man är två. Det här spelet är ganska likt Contra till spelstil förutom att man slåss istället för att skjuta. Bra musik.

 

The Battle of oOympus: Ett ganska okänt spel som liknar Zelda 2 ganska mycket. Skitkul men grym musik och spelkänsla. När jag var liten minns jag att det försvann och sen hittade mamma det typ nåt år senare i garderoben. Då blev jag mycket glad.

 

Sen kan jag ju inte förneka att super mario bros är riktigt underbara spel. Fast detta gäller 1 och 3, inte 2:an för det är så konstigt. Skön musik, spelkänsla, men ändå inte mina favoritspel. ligger precis utanför listan.

 

Har faktiskt aldrig spelat Excitebike så jag har ingen aning om vad det går ut på eller hur bra splet är.

 

Ingen som tycker tat shadowgate är det bästa spelet? Har faktiskt aldrig spelat det och nyfiken på hur bra det är.

 

Har spelat ducktales 2 och det är ganska OK. Om det är roligare än ettan vet jag inte. Det är ganska mycket krångligare.

 

Och sen fråga till frezy_man:

Finns det nån bra sida man kan kolla speedrunsrekord och filmer på?

 

Det var allt för mig just nu. Ses sen i NES-forumet: Det absolut bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n va gött med någon seriös 8-bits lirare. Jag tror dom gamla godingarna är så roliga PGA den exakta fina spelkänslan...Eller som profsen säger: Pixel känslan. Man ska försöka gå så nära gränsen som möjligt hela tiden och det går verkligen förstå precis vart den är.

 

Speedruns?

Speedruns förväxlas ofta med time attack filmer. Många har helt missförstått Mario bros 3 filmen. Morimoto tar 99 extraliv och klarar spelet på 11 min. Från början skulle filmen vara en demonstration om vad en emulator kan göra och spred sig fort på nätet. Många människor tror att den filmen är gjord av en kille som är bäst i världen på mario tre. Fast han har spelat i slowmotion och klippt ihop filmen. Eller om det enbart var save stats. På vissa emulatorer kan man nämligen spela i, ner till en sekvens förflyttning/skeund. Mer information finns på www.bisqwit.iki.fi där det även finns mängder med emulator filmer.

Den antagligen bästa sidan med riktiga speedrun filmer finns på www.speeddemosarchive.com där jag själv har en speedrun på Mega man 3. Om man vill kolla in världrekord är www.twingalaxies.com den bästa sidan. Den innehåller dom OFFICIELA världsrekorden på dom flesta mera kändare spelen men innehåller tyvärr inga filmer

 

Själv ska jag när ekonomin tillåter köpa Mega man 2 NTSC versionen. Den går lite fortare än våran europeiska så att man slipper det sega tråkiga. För musiken i mega man 2 är inte å leka med!

Mega man 4 är ett jäkligt gött spel och Skull mans bana är ju stört skön. Den gör nästan hela spelet. Jag tycker det är synd att många banor på mm4 inte har samma standard. Men annars är spelet en riktig höjdare. Bland dom bästa i serien.

Angående den där E-tanken. Jag har för mig att jag PM:a dig men har antagligen PM:at fel person ;)...Du måste ha ballongerna som man kan hitta på Pharao mans bana. Det är som ett slags nytt vapen. Du måste ta dig över det stora hålet som man hoppar ner i i början på banan. Sedan går det fortsätta att springa bortåt för att Komma till ett speciellt item som gör att man får "ballongerna".. Med ballongerna går det glida in till E-tanken!

 

Jag gillar heller inte mario 2. Det skulle egentligen inte vara ett mario spel. Nintendo köpte ju bara upp spelet och slängde dit karaktärerna utan alls mycket förändringar. Shigeru Miyamato är inte inblandad så mycket med andra ord (det är vad jag läst)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...