Hoppa till innehåll

Zelda Oracle Of Ages!

Rekommendera inlägg

Menar du JabuJabu?

Det var länge sen jag spelade GBC, men jag kan försöka hjälpa dig.

Du måste kunna allt om att resa i tiden för att fixa det här nu.

Först, du har nått Zora Village, va? Jag gissar det eftersom du verkar känna till JabuJabu. Om du reser i tiden kan du besöka ett Zora Village i Past (=dåtid) och en anna Zora Village i Present (=nutid).

I nutid märker du att det inte finns någon kung, och i dåtiden finns det en. Snacka med hans folk och med honom själv så märker du att han är sjuk.

Ge honom en Magic Potion som du köper av häxan. Hon finns i nutid, vid kyrkogården.

När du gett honom den har jag för mig att du ska resa till nutiden och snacka med kungen - nu finns det en. Då får du... hm, låt se... jag tror du får en nyckel. Den ska du använda för att komma till ett bibliotek på en ö öster om Zora Village. Simma alltså ut från den övre utgången ur byn, den till höger om zoras palats. Fortsätt runt där, det finns bara en väg att gå. Snart hittar du ett bibliotek men inget nyckelhål. Res till dåtid, där ska det finnas ett nyckelhål. Lås upp biblioteket.

Gå in och snacka med folket där. Det finns två rum, och i det andra rummet trillar du bara nedför kanten om du försöker gå till gubben mitt i rummet.

Res istället till nutid och gå in i biblioteket - nu är det upplåst. Snacka med en gubbe i rum nr 2 så ger han dig en bok. Res till dåtid och gå in i rum nr 2. Lägg boken på piedestalen du står framför. Läs den.

Du får nåt nummer och pilar. Minns inte vad det står, men du ska gå efter pilarna. OBS! om du inte läser boken ramlar du ner!

Direkt när du läst boken går du så många tiles, dvs spelrutor som det står och i rätt riktning. Då kommer du till nästa bok, läs den, gå osv. Till slut kommer du fram till gubben som ger dig en grej. Den grejen ska du ta och leta upp en octorok på en ö till vänster om ön med biblioteket, jag tror hon finns i dåtid.

Ge den till octoroken som blir en fe och tar bort föroreningarna i havet. Res till nutid och gå till kung Zora. Han blir så glad att han låter dig gå in i JabuJabu.

Du får prova dig fram lite, jag kan ha fel här och var, men i stora drag är det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...