Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har precis räddat jungfru nr 5. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag har kollat med Fortune teller och han säger att jag ska gå till pyramiden i dark world. för att komma in där gissar jag på att jag måste ha en bättre bomb som man enligt samme fortune teller kan köpa i bomb shop.

Min fråga här: Hur får man den nya bomben, alltså hur gör man för att köpa den i bomb shop? Det går ju inte.

Och en annan grej: Vart finns den där flöjten som killen i skogen vill att man ska gräva upp åt honom?

Tacksam för hjälp!

Skrivet

Läste din fråga och räknar ut att eftersom du inte har flöjten så har du alltså inte kommit in i träskpalatset i Dark World. Okej.

Skriver en guide ända tills du kommer till träsket i Dark World, om du vill upptäcka mer själv så sluta läs när du fått veta det du behöver.

Först och främst, så bry dig inte om det där med pyramiden. Den ska du inte till än. Du måste istället ha flöjten.

Jag vet inte om du träffat killen, men jag antar det. En grabb som vill att du ska gräva upp hans flöjt, han sitter på en stubbe i den stora lunden i Dark World.

Få spaden av honom och använd spegeln för att åka till Light World.

Där ska du gräva i det översta högra hörnet av lunden så hittar du snart flöjten.

Ta den till Kakariko Village och spela för vindflöjeln i mitten av byn så får du en anka som du kan kalla på med flöjten. Han kan flytta dig till åtta olika platser på bara nån sekund.

Använd ankan för att ta dig till platån vid öknen och lyft den mörka stenen så hittar du en portal till träsket i dark world. :)

• Skapa ny...