FÖR ATT SPELEN SKA KUNNA LIGGA PÅ SKIVOR OCH INTE FLASHMINNE!! -.-
Psp
↗ till inläggetDet var en liten miss av mig där. Om du läser i början av mitt inlägg så står det "Ja men hur många bärbara konsoler kan du ha musik och film på då?" Glömda att skriva det längst ner också :rolleyes:Ja men hur många bärbara konsoler kan du ha musik och film på då? Det är klart man måste ha minneskort till det. Du kan ju inte spara film och musik i spelkasetter. Man får säkert ett skapligt stort minneskort när man köper konsolen eller så köper man ett för upp till två hundra. Sen kan du spara ganska många spel på det.
Om du tycker att musiken tar så stor plats så rekommenderar jag att du slopar den. På andra konsoler kan du ju ändå inte ha musik.
Nä du har rätt att man kan spela musik på X-box. Men där i sitter att jättestort minneskort som kallas hårddisk. Borde X-box göra om sina spel-skivor till kasetter med lite plats för sparningar till spel också?
Till stora konsoler är minneskort väldigt smidigt att ha. Då kan du tex när du ska till en kompis, och spela vidare där du är, bara ta med dig minneskortet istället för alla spel.
Om jag inte missupfattat Nintendo 64 så behöver man även minneskortliknande saker till det för att kunna spara.
För att kunna ha musik på sin konsol behövs någon form av minne (tex minneskort eller hårddisk). Varför inte låta spelarna spara sina spelsparningar på dessa när de ändå finns där?
↗ till inläggetÄr det så hos Nintendo DS?FÖR ATT SPELEN SKA KUNNA LIGGA PÅ SKIVOR OCH INTE FLASHMINNE!! -.-
På N64 var inte minneskort nödvändigt till alla spel
↗ till inläggetNä men det behövdes ändå. Om det inte behövs till alla spel känns det rätt onödigt tycker jag. Då kan man lika gärna vara utan ju.På N64 var inte minneskort nödvändigt till alla spel
↗ till inläggetOm du inte uppfattat det så ligger NDS spelen på flashminne och PSP spelen på UMD skivor.FÖR ATT SPELEN SKA KUNNA LIGGA PÅ SKIVOR OCH INTE FLASHMINNE!! -.-
↗ till inläggetJa, men då är NDS bättre på den delen än Sony´s PSP..FÖR ATT SPELEN SKA KUNNA LIGGA PÅ SKIVOR OCH INTE FLASHMINNE!! -.-
Det skulle man ju inte ha anat..
↗ till inläggetVad är det som är bättre med att man sparar på kasetten än på ett minneskort? I grafikväg krossar psp nds flera gånger om.FÖR ATT SPELEN SKA KUNNA LIGGA PÅ SKIVOR OCH INTE FLASHMINNE!! -.-
Man kan inte jämföra psp's och ds grafik, dom konsollerna fokuser på olika saker! psp vill bara ha prestanda utan spel-glädje medan ds har sämre grafik, men är en roligare konsoll
↗ till inläggetJag vet det. Jag är på PSP´s sida, men jag tycker inte att det är skärskilt praktiskt med att spara spelen på minneskort, o skärskilt inte vid en bärbar konsoll..FÖR ATT SPELEN SKA KUNNA LIGGA PÅ SKIVOR OCH INTE FLASHMINNE!! -.-
↗ till inläggetHur kan du säga att psp's spel inte är bra? Har du importerat ett psp från japan eller USA?Man kan inte jämföra psp's och ds grafik, dom konsollerna fokuser på olika saker! psp vill bara ha prestanda utan spel-glädje medan ds har sämre grafik, men är en roligare konsoll
Shark: Jag frågar frågan "Vad är det som är bättre med att man sparar på kasetten än på ett minneskort?" hela tiden men får inget bra svar. Har du ett svar på den frågan?
Det enda jag hör är "Jag tycker inte det ska vara så" eller "Det är inte bra". Vad är det som inte är bra och varför ska det inte vara så?
↗ till inläggetRofl. Har du spelat på en PSP än? ;).. Tydligen lär det vara en riktigt härlig upplevelse. *HOST*Lumines, Ridge Racer*HOST*.Man kan inte jämföra psp's och ds grafik, dom konsollerna fokuser på olika saker! psp vill bara ha prestanda utan spel-glädje medan ds har sämre grafik, men är en roligare konsoll
Om ni inte har spelat ds säg inte att det är dålig grafik!
Jag tycker att det är jätte bra grafik(för en bärbar konsol) och jag bryr mig inte om psp har bättre! Man klarar sig länge med ds's grafik!
↗ till inläggetNä jag har aldrig spelat nds. Men efter vad jag hört så ska den inte vara lika bra som psp's som ska vara i nivå med ps2. Jag har aldrig sagt att grafiken är viktigast. Bara det att psp har bättre grafik än ds, vilket är en bonus.Om ni inte har spelat ds säg inte att det är dålig grafik!
Jag tycker att det är jätte bra grafik(för en bärbar konsol) och jag bryr mig inte om psp har bättre! Man klarar sig länge med ds's grafik!
Det jag säger är att ingen kan säga att psp bara har tråkiga spel innan det släppts.
Det jag menade var att psp har bättre grafik, men att ds fokuserar på spel-glädje. Jag säger inte att psp är tråkig, jag står inte på någons sida, utan det var touch screen'en och dom dubbla skärmarna jag menade. nintendo kom på något nytt men psp är bara en konsoll med grafik
↗ till inläggetDet jag säger är att ingen kan säga att psp bara har tråkiga spel innan det släppts.
Det har släppts i USA och japan... så spelen vet man ju vilka det är.. Jag tycker att psp har tråkiga spel jämfört med ds , men alla tycker ju olika.
Och det är spelen som är viktiga inte grafiken!(och man kan inte klaga på ds grafik
↗ till inläggetHar jag någonsin klagat på nds grafik? Visst har spelen släppts i Japan och USA men innan man spelat dem själv kan man inte säga att de är dåliga och saknar spelglädje. Hur ett spel är kan man inte se på förpackningen eller ens särskilt bra på screenshots. Nu är vi nog lite offtopic, tillbaka till ämnet. När ska jag få ett ordentligt svar på vad det är som är fel med minneskort?Det jag säger är att ingen kan säga att psp bara har tråkiga spel innan det släppts.
↗ till inläggetFör att man vill inte konka runt med en minneskort oxå!! Det är ju redan störande att man måste hela tiden ha ett minneskort för Ps2, då är det ju dubbelt så störande vid en bärbar konsoll..Man kan inte jämföra psp's och ds grafik, dom konsollerna fokuser på olika saker! psp vill bara ha prestanda utan spel-glädje medan ds har sämre grafik, men är en roligare konsoll
Och man ska inte änns snacka om att ett minneskort är väldigt dyrt.. <_<
↗ till inläggetVad är det som är störande med ett minneskort? Det sitter ju i maskinen hela tiden och man märker knappt av det. På ett minneskort kan du ju även spara andra saker så det är väl självklart att det ska kosta lite extra.För att man vill inte konka runt med en minneskort oxå!! Det är ju redan störande att man måste hela tiden ha ett minneskort för Ps2, då är det ju dubbelt så störande vid en bärbar konsoll..
När ett spel ligger på cd isället för kasett så får det plats mer. Det kan tex vara som vi sagt innan bättre grafik, men även fler funktioner eller så kan spelet vara större och räcka längre.
Jag skulle nog gissa på att man kan ha två nds spel på en psp cd (Observera att detta endast är en gissning från mig).
På konsoller som ps2 är det väldigt bra med minneskort för om du ska spela hos en kompis så behöver du bara ta med dig minneskortet med plats för mer än 15 spel istället för att ta med alla 15 spelen. Dessutom så kan man på många kasettspel endast lagra några få sparningar. På minneskort kan du ha över 15 till ett spel.
Det tycker jag är väldigt bra för om man tar ett spel som tex pokémon till gba där man bara kan spara en spelomgång i taget. När du känner för att börja på en ny eller när ditt syskon vill spela så måste du antingen spara över eller köpa ett spel till.
Om inte det är jobbigt och onödigt vet jag inget som är det.
↗ till inläggetMineskort kostar pengar och ger mindre pengar kvar till spel desutom böhövs nog fler mineskort än 1 till 15 spelFör att man vill inte konka runt med en minneskort oxå!! Det är ju redan störande att man måste hela tiden ha ett minneskort för Ps2, då är det ju dubbelt så störande vid en bärbar konsoll..