💬
Logga in
Fuska.se

Psp

58 svar · startad

Visste ni att Psp kommer att ha minneskort? Ganska konstigt va?

21 Apr 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

JA JETE KÅNSTIGT!!!!!!!!?..

-.- När man byter till skivor så har man minneskort, det bara är så.

Nivå 4 · Lärling

Konstigt är det väl inte men irriterande på en bärbar konsol....

23 Apr 2005

Nja.. Inte direkt, vill man bara spela spel på den räcker det med ett 32 mb minneskort som följer med.. Men om man kanske vill ha den som mp3/video spelare ska man satsa på ett 512 mb minneskort.

Nivå 5 · Fuskare

Sony vill bara tjäna extra stålar på oss.. :angry:

Hade du hellre velat börja spela om alla spel så fort du stängde av eller? :P..

Nivå 4 · Lärling

Ehhh, lr spela som på ds....

Nivå 2 · Novis

Såklart Sony vill tjäna stålar vad vill Nintendo då kasta pengar i sjön.

Min kompis har PSP han köpte ett 5 Gb minneskort från Thailand .Och jag har hört att man kan tanka egna spel också och att spelen kommer vara cirka 20 mb stora.

24 Apr 2005

20 mb vette f*n :P.. Kanske Dx ball.. -.-

LuddE: Man kan spara spelet utan minneskort på NDS för att det kasetter man använder där och inte discar.. -.- När man gör spel till discar måste man använda minneskort, så är det bara.

Nivå 2 · Novis

Därför alla kasetter har flashminne som räcker för hela spelet.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

20 mb vette f*n :P.. Kanske Dx ball.. -.-

LuddE: Man kan spara spelet utan minneskort på NDS för att det kasetter man använder där och inte discar.. -.- När man gör spel till discar måste man använda minneskort, så är det bara.

Redan....

Men jag säger att jag tycker att bärbara konsoller inte ska ha minneskort!

Get used to it m8.. Vill du ha schysstare grafik i framtiden får du ta det. Eftersom på discar blir det ju oftast större spel, vilket leder till bättre grafik. Som i PSPs fall alltså.

Nivå 6 · Fuskare

Vad är det för fel på minneskort? Istället för att inställningar och annat sparas i spelkasetten så sparas det i ett minneskort. Det är väl ingen större skilnad.

Tack epaaj.. Precis, det funkar ju fin fint försjutton..

26 Apr 2005

Jag tycker som ludde, bärbara konsoller ska inte ha minneskort

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad är det för fel på minneskort? Istället för att inställningar och annat sparas i spelkasetten så sparas det i ett minneskort. Det är väl ingen större skilnad.

Jo priset tänk att du vill ha 30 låtar och 4 spel då behövs 2 mines kort ca 300 spän!
Nivå 11 · Veteranfuskare

Svårt att fatta?

Vill du ha bättre grafik (asså spel på disc) så får du stå ut med att ge några extra stålar på det. ;)

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ja men hur många bärbara konsoler kan du ha musik och film på då? Det är klart man måste ha minneskort till det. Du kan ju inte spara film och musik i spelkasetter. Man får säkert ett skapligt stort minneskort när man köper konsolen eller så köper man ett för upp till två hundra. Sen kan du spara ganska många spel på det.

Om du tycker att musiken tar så stor plats så rekommenderar jag att du slopar den. På andra konsoler kan du ju ändå inte ha musik.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jo, på X-box.
27 Apr 2005
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Hade du hellre velat börja spela om alla spel så fort du stängde av eller? :P..

Ja, det är klart att man måste spara. :P Men alltså varför kan inte Sony för en gång skull göra att man inte behöver minneskort?? <_<

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in